Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Elkészült a légi stratégia
Kétszáz szakember közreműködésével, mintegy fél év alatt elkészítették a Nemzeti Légügyi Stratégiát, melyet a kiszámíthatóság, új célok és fejlesztési módszerek jellemeznek. A stratégiát már átadták a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak.

A szakmai szervezetek azt remélik, hogy a jövőben ez a dokumentum lesz az alapja az ágazat fejlesztésének. Legutoljára ugyanis tizenegy évvel ezelőtt készült hasonló stratégia, melyben az uniós csatlakozásig megvalósítandó feladatok összességét határozták meg.

Hazánkban jelenleg 140 cég tevékenykedik a légi iparban, és ezzel kilencezer embert foglalkoztat. A teljes szektor tavalyi árbevétele meghaladta a 390 milliárd forintot, így tehát érdemes foglalkozni az üggyel. Ez idáig nem voltak rendesen meghatározva a fejlesztési követelmények, nem volt összehangolt koncepció az iparág működésére. Ezzel szemben eltúlzott követelmények voltak, a sok esetben hiányos jogszabályi környezet pedig jelentős versenyhátrányba hozta a magyar cégeket a nemzetközi vállalatokkal szemben.

Az elmúlt fél év során a szakemberek tíz munkacsoportja dolgozott a hetvenöt oldalas dokumentum megalkotásán. Első lépésként felvázolták a problémákat és helyzetelemzést készítettek, majd ezután következett a problémaelemzés, melynek során úgynevezett problématérképet készítettek. Legvégül konkrét javaslatokat és intézkedéseket fogalmaztak meg a kormány, az oktatás, az üzemeltetők, valamint az ipari szereplők felé.

Az előző stratégiához hasonlóan ezt is tíz évre tervezték. A dokumentum egyes fejezetei a következők: nemzetközi kapcsolatok, gazdasági szabályozás, fogyasztóvédelem, légi navigációs szolgáltatások, légiközlekedés-védelem, repülőszakember-képzés, repülőterek és leszállóhelyek, környezetvédelem és környezetbiztonság, légi közlekedési ipar, hálózati légi közlekedés, általános célú repülés és a repülésbiztonság. Nagyon fontos volt, hogy a stratégia ne csak a légiközlekedés szűk területével, hanem a hozzá kapcsolódó területek problémáival is foglalkozzon és megoldásokat találjon ki rá.
A legfőbb szempont az volt, hogy a magyar légiközlekedést nemzetközi szinten is versenyképessé tegyék, ezzel biztosítva a hazai szereplők stabil fennmaradását.