Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Napelemmel is lehet hajtani a vonatokat
A Francia Nemzeti Vasúttársaság, vagyis az SNCF mindig is híres volt különleges ötleteiről. A sebességrekord mellett most már ők tartják a pályaszakaszon elhelyezett napelemek rekordját is.

Megnyílt Európa első olyan pályaszakasza, amely felett több mint három és fél kilométer hosszan napelemeket helyeztek el. A Párizst Amsterdammal összekötő gyorsvasút hálózat antwerpeni térségében tehát megvalósult az első napelemmel hajtott pályaszakasz.

A városon áthaladó és az autópálya mellett futó 3,6 kilométer hosszú szakasz fölé a franciák nyolc futballpályának megfelelő felületű, körülbelül ötvenezer négyzetméternyi napelemet szereltek. A tizenhatezer elem képes arra, hogy a szakaszon áthaladó szerelvényeket meghajtsa, és ezen kívül 3,3 gigawattórányi energiát termeljen évente. Ez nagyjából ezer család éves energiafogyasztásának felel meg.

A tesztelés már hétfőn megkezdődött, ugyanis az első szerelvény akkor haladt át a pályaszakaszon. A villamos energiát tizenkét kilométeren keresztül a napelemekből nyerte ki. Amikor azonban nem érkezik szerelvény, ám a Nap erősen süt, a felesleges energiát beletöltik abba a hálózatba, amely a pálya mellett elhelyezkedő jelzőberendezéseket, világítótesteket, valamint a vonatokon található konnektorokat táplálja.

A beruházás példaértékkel bír kontinensünk országai számára. A napenergia legfontosabb előnye, hogy helyben állítható elő a villamos áram, így nem kell hosszú távvezetékeken szállítani, vagyis az áram szinte veszteség nélkül jelenhet meg a hálózaton. A beruházás mindemellett négymilliárd forintnak megfelelő euróba került.