A Skodák egyik legerősebb és legsportosabb változata, az RS éppen tízedik éve gördül le a futószalagról. A jelenleg hatalmas, és folyamatosan növekvő eladási számokat produkáló cseh autógyár igazán nívós helyszínt választott az évforduló megünneplésére. A Skoda ugyanis még soha nem vett részt az amerikai Bonneville-sóstó kiszáradt medrében évente több alkalommal is megrendezett versenyek egyikén sem.
A márka célja igazából nem is annyira a versenyzés, inkább csak egy célt szeretnének elérni: át akarják lépni a 320 km/h-t. Erre a régebbi modellek teljesítménye, illetve a jelenleg is kapható, kétliteres, TSI motorral szerelt modellek 200 lóereje és 280 Nm-re sem lenne képes, ezért az amerikai REVO Technik segítségét kérték a csehek. El is készült a speciális modell, amely a kétliteres motorjából 592 lóerőt és 450 Nm-t képes előrántani a kétszáz mérföld/órás sebesség eléréséhez. A kocsi vezérlőegységét és egyes alkatrészeit is meg kellett módosítaniuk, ugyanis a 120-as oktánszámú versenybenzin előnyeit csak így lehetnek képesek kihasználni.
A kísérletre kilencmérföldes táv áll rendelkezésre, éppen akkora, amekkora a gyorsulási verseny résztvevőinek.
Természetesen a sofőr biztonságáról sem feledkeztek meg az autóépítők, ezért a kocsi alá KW futóművet raktak, a kasztniba pedig különlegesen erős bukóketrecet készítettek. A szokásokhoz híven még az ablakokat is berácsozták, vészhelyzet esetére pedig fékezőernyőt szereltek a jármű farára. A sebességváltón is módosítottak valamelyest, a differenciálmű önzárós és hosszabb áttételű lett.
Az ötlet kivitelezése nem volt éppen egyszerű, ám sikeres kísérlet esetén a mérnökök elmondhatják, hogy a Skoda eddigi történelme során ekkora sebességgel még egyetlen modell sem száguldott.