Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Csoda Skoda
A Skoda Octavia RS az utóbbi néhány évben igen népszerű típussá vált a vásárlók körében. A mára már több generációs családot éppen tíz éve gyártják, ezért a Skoda most különleges meglepetéssel készül a jubileumra.

A Skodák egyik legerősebb és legsportosabb változata, az RS éppen tízedik éve gördül le a futószalagról. A jelenleg hatalmas, és folyamatosan növekvő eladási számokat produkáló cseh autógyár igazán nívós helyszínt választott az évforduló megünneplésére. A Skoda ugyanis még soha nem vett részt az amerikai Bonneville-sóstó kiszáradt medrében évente több alkalommal is megrendezett versenyek egyikén sem.

A márka célja igazából nem is annyira a versenyzés, inkább csak egy célt szeretnének elérni: át akarják lépni a 320 km/h-t. Erre a régebbi modellek teljesítménye, illetve a jelenleg is kapható, kétliteres, TSI motorral szerelt modellek 200 lóereje és 280 Nm-re sem lenne képes, ezért az amerikai REVO Technik segítségét kérték a csehek. El is készült a speciális modell, amely a kétliteres motorjából 592 lóerőt és 450 Nm-t képes előrántani a kétszáz mérföld/órás sebesség eléréséhez. A kocsi vezérlőegységét és egyes alkatrészeit is meg kellett módosítaniuk, ugyanis a 120-as oktánszámú versenybenzin előnyeit csak így lehetnek képesek kihasználni.

A kísérletre kilencmérföldes táv áll rendelkezésre, éppen akkora, amekkora a gyorsulási verseny résztvevőinek.

Természetesen a sofőr biztonságáról sem feledkeztek meg az autóépítők, ezért a kocsi alá KW futóművet raktak, a kasztniba pedig különlegesen erős bukóketrecet készítettek. A szokásokhoz híven még az ablakokat is berácsozták, vészhelyzet esetére pedig fékezőernyőt szereltek a jármű farára. A sebességváltón is módosítottak valamelyest, a differenciálmű önzárós és hosszabb áttételű lett.

Az ötlet kivitelezése nem volt éppen egyszerű, ám sikeres kísérlet esetén a mérnökök elmondhatják, hogy a Skoda eddigi történelme során ekkora sebességgel még egyetlen modell sem száguldott.