Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Új Seat kupa indulhat útjára
A Wörthersee mellett rendezett GTI találkozón különös dolog történt, ugyanis bejelentették, hogy a Seat új kupasorozatot indít, mégpedig Ibiza SC Trophy néven. A futamokat egyelőre Olaszországban és Spanyolországban rendezik majd.

Az új Seat Ibiza tehát homologizált versenyautóvá válhat a jövőben, hiszen a sokak által kedvelt Seat Leonhoz hasonlóan önálló kupasorozatot kap. Valószínűleg nagyobb versenyekhez lesz majd köthető a sorozat, éppúgy, mint a Leon kupa, amely a DTM versenyek egyik kiegészítő, azaz betétfutama.

Az Ibiza SC Trophy jövőre indul útjára, első lépésként Spanyolországban és Olaszországban indítják el a kupasorozatot. A résztvevők autóiba ugyanaz az 1,4 literes 180 lóerős, négyhengeres erőforrás kerül majd, amely a Cupra verziót is hajtja. A sebességváltó azonban hétsebességes DSG-re módosul.

Természetesen több alkatrészen is hajtanak végre módosításokat. Ezek azért szükségesek, hogy a versenykörülmények között is kibírja a pörgős erőforrás. Változtatnak tehát az olajteknőn annak érdekében, hogy a motorolaj ne tudjon ellöttyenni a kanyarokban a centrifugális erő hatására, ugyanis a motor ilyen esetben nem kapna megfelelő kenést.

A futóművet sem hagyják meg gyárinak, negyven milliméterrel süllyesztik lejjebb az autót, valamint a tengelytávot is megnövelik, bár nem éppen soknak tűnő tizenhárom milliméterrel. A nyomtáv azonban már tetemes mértékben változik, hiszen elől 170 mm-rel, hátul pedig 29mm-rel növelik meg a két oldali kerekek egymástól való távolságát.

A felnik tizenhét collosak lesznek, természetesen könnyűfém ötvözetből készülnek. A biztonság érdekében bukóketrecet, homológ biztonsági öveket és versenyüléseket is kap a jármű. A nagyobb leszorító erő érdekében egyéb szárnyakat és diffúzorokat is szerelnek a kasztnira. A kocsi rengeteg elemét eltávolítják és könnyebbre cserélik, így a végső tömege 1063 kg lesz sofőr nélkül.