Az új Seat Ibiza tehát homologizált versenyautóvá válhat a jövőben, hiszen a sokak által kedvelt Seat Leonhoz hasonlóan önálló kupasorozatot kap. Valószínűleg nagyobb versenyekhez lesz majd köthető a sorozat, éppúgy, mint a Leon kupa, amely a DTM versenyek egyik kiegészítő, azaz betétfutama.
Az Ibiza SC Trophy jövőre indul útjára, első lépésként Spanyolországban és Olaszországban indítják el a kupasorozatot. A résztvevők autóiba ugyanaz az 1,4 literes 180 lóerős, négyhengeres erőforrás kerül majd, amely a Cupra verziót is hajtja. A sebességváltó azonban hétsebességes DSG-re módosul.
Természetesen több alkatrészen is hajtanak végre módosításokat. Ezek azért szükségesek, hogy a versenykörülmények között is kibírja a pörgős erőforrás. Változtatnak tehát az olajteknőn annak érdekében, hogy a motorolaj ne tudjon ellöttyenni a kanyarokban a centrifugális erő hatására, ugyanis a motor ilyen esetben nem kapna megfelelő kenést.
A futóművet sem hagyják meg gyárinak, negyven milliméterrel süllyesztik lejjebb az autót, valamint a tengelytávot is megnövelik, bár nem éppen soknak tűnő tizenhárom milliméterrel. A nyomtáv azonban már tetemes mértékben változik, hiszen elől 170 mm-rel, hátul pedig 29mm-rel növelik meg a két oldali kerekek egymástól való távolságát.
A felnik tizenhét collosak lesznek, természetesen könnyűfém ötvözetből készülnek. A biztonság érdekében bukóketrecet, homológ biztonsági öveket és versenyüléseket is kap a jármű. A nagyobb leszorító erő érdekében egyéb szárnyakat és diffúzorokat is szerelnek a kasztnira. A kocsi rengeteg elemét eltávolítják és könnyebbre cserélik, így a végső tömege 1063 kg lesz sofőr nélkül.