Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nyeregbe fel!
Az elektromos hajtás forradalma nem csak az autókban és motorkerékpárokban teljesedik ki, hanem igába hajtja a kerékpárokat is. A legújabb felmérések szerint egyre népszerűbbek az elektromos biciklik, így akár a jövő egyik legnépszerűbb, rövid hatótávolságú közlekedési eszközévé is válhatnak.

Az egyik nagy piackutató intézet felmérései szerint nagy esély van arra, hogy az emberek többsége elektromos kerékpárt használjon. A közvélemény kutatásokból kiderül, hogy mára azok is kipróbálták, akik egyébként fel sem ülnének a kizárólag emberi erővel hajtott modellekre.

A hagyományos, izomerő hajtotta biciklik nem annyira alkalmasak a munkába járáshoz, hiszen a sok tekerésben könnyű megizzadni, az ember pedig emiatt kellemetlenül érzi magát a munkahelyén. Az elektromos hajtás azonban erre tökéletes megoldást jelenthet, ráadásul, aki mégiscsak tekerni akar, annak nem kötelező használni a villanymotor nyújtotta segédhajtást.

Az elektromos biciklik közös jellemzője, hogy nagyobb többségüket a kerékagyba elhelyezett, kétszáz watt körüli villanymotor hajtja, melyet a vázra rögzített, vagy akár bele is épített kis akkumulátorcsomag táplál. A kormánymarkolat könnyedén elforgatható, ezzel lehet a gázadást szabályozni, azaz a motor fordulatszámát. Egyes kerékpároknál csak segédhajtást jelent, másoknál képes egyenes úton önállóan is mozgatni a kétkerekűt.

Sokan azért is szeretik, mert háromszáz watt alatti teljesítménye miatt nem kell rá jogosítvány, és bukósisak sem. A tankolás természetesen otthon is történhet, a legfrissebb számítások szerint kilométerenként mintegy ötven fillérnek megfelelő energiamennyiséget fogyaszt. Hazánkban ugyan még nem vonatkoznak rá egyértelmű jogszabályok, ám valószínűleg hamarosan megalkotják őket.

Hazánk mellett Kínában is nagyon népszerű a közlekedés ezen alternatívája, az ázsiai országban 120 millió elektromos kerékpár rója az utakat. A kínai kormány most azon dolgozik, hogy miként tudja ezeket a közlekedési eszközöket az európai szabványoknak megfelelően piacra dobni. A legújabb szabályok szerint az elektromos kerékpárok tömege nem haladhatja meg a negyven kilogrammot, maximális sebességük pedig nem lehet több 20 km/h-nál.

Kínában évente huszonhétmillió darab elektromos kerékpárt gyártanak, melyeknek kevesebb, mint két tized százalékát hozzák Európába. Ez az adat így is nyolcvan százalékos eladási növekedést mutat, így hát elég valószínű, hogy kontinensünket is elárasztják majd olcsó, egyszerű elektromos kerékpárokkal.