Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Volvo V60 Hybrid
A 2011-es Gnfi Autószalon egyik nagy sikerű járműve a hibrid hajtású Volvo V60 volt. Akkor még nem lehetett többet megtudni az autóról, mint a legfontosabb paramétereit, most azonban tesztelték is a modellt.

A fejlesztésében nagy segítséget nyújtott a svéd Vattenfall energiaszolgáltató is, aki a megújuló energiaforrások segítségével termel villamos áramot. A kocsinak pedig ez kell, még akkor is, ha túlnyomó részben a dízelmotornak is be kell avatkoznia a hajtásláncba.

A járművet egy öthengeres, D5-ös, 2,4 literes hengerűrtartalmú dízelmotor hajtja, mely 215 lóerős teljesítményével és 440 Nm-es nyomatékával igazán kiemelkedő a kategóriájában. A hátsó tengelyen egy ERAD rendszer kapott helyet, vagyis elektromos a hátsókerekek meghajtása. Eddig nem is volna olyan nagy szám, hiszen ezt már több típus is tudja, ám a Volvo a villanymotorral ötven kilométert is képes megtenni egyhuzamban. Ehhez az energiát a 12kWh-s, lítium-ionos akkumulátorcsomagból nyeri a hetven lóerő leadására képes villamos motor.

Az erőt egy hatsebességes automata sebességváltó viszi át a kerekekre, így a nyomatékelosztás szinte tökéletes. A jármű többféle vezetést engedélyez; lehet tisztán elektromos módban vezetni, ekkor a hatótávolság nagyjából ötven kilométer. Lehet hibrid üzemmódban is a volán mögött ülni, ilyenkor a két motor közösen dolgozik, és mindössze csak ötven gramm szén-dioxidot bocsát ki magából kilométerenként. Ez a mód az alapértelmezett az autó beindítása után. A fogyasztás is igazán kielégítő, hiszen a kettős hajtással csak két litert eszik a „kicsike". Így az autó hatótávolsága akár 1200 kilométer is lehet. Ha azonban a power módot választjuk, nagyon meg fogunk lepődni, ugyanis ekkor elszabadul a dízelmotor egész lóerő-arzenálja. Az autó ilyenkor hét másodperc alatt éri el a százas tempót, ami a 215+70 lóerőnek és a 440+200 Nm-nek köszönhető.

Az összkerékhajtás természetesen kapcsolható, ám a nyomatékelosztást a központi vezérlőegység szabályozza a dízelmotor hajtotta első és a villanymotor hajtotta hátsó kerekek között. Természetesen az autó saját maga is képes a takarékosságra, vagyis nyugodtan rábízhatjuk a funkcióira magunkat.

Az akkumulátorok feltöltése hagyományos hálózatról történik, tíz amperrel mindösszesen csak négy és fél órát vesz igénybe. Ha azonban kissé megnöveljük a töltőáramot, az idő is megrövidül.

A kocsi jövőre már kereskedelmi forgalomban is kapható lesz, ám áráról egyelőre semmit sem lehet tudni. Egy biztos: a kifinomult és egyelőre igen költséges technológia miatt kategóriája egyik legmagasabb árával foglalja el helyét a sorban.