A fejlesztésében nagy segítséget nyújtott a svéd Vattenfall energiaszolgáltató is, aki a megújuló energiaforrások segítségével termel villamos áramot. A kocsinak pedig ez kell, még akkor is, ha túlnyomó részben a dízelmotornak is be kell avatkoznia a hajtásláncba.
A járművet egy öthengeres, D5-ös, 2,4 literes hengerűrtartalmú dízelmotor hajtja, mely 215 lóerős teljesítményével és 440 Nm-es nyomatékával igazán kiemelkedő a kategóriájában. A hátsó tengelyen egy ERAD rendszer kapott helyet, vagyis elektromos a hátsókerekek meghajtása. Eddig nem is volna olyan nagy szám, hiszen ezt már több típus is tudja, ám a Volvo a villanymotorral ötven kilométert is képes megtenni egyhuzamban. Ehhez az energiát a 12kWh-s, lítium-ionos akkumulátorcsomagból nyeri a hetven lóerő leadására képes villamos motor.
Az erőt egy hatsebességes automata sebességváltó viszi át a kerekekre, így a nyomatékelosztás szinte tökéletes. A jármű többféle vezetést engedélyez; lehet tisztán elektromos módban vezetni, ekkor a hatótávolság nagyjából ötven kilométer. Lehet hibrid üzemmódban is a volán mögött ülni, ilyenkor a két motor közösen dolgozik, és mindössze csak ötven gramm szén-dioxidot bocsát ki magából kilométerenként. Ez a mód az alapértelmezett az autó beindítása után. A fogyasztás is igazán kielégítő, hiszen a kettős hajtással csak két litert eszik a „kicsike". Így az autó hatótávolsága akár 1200 kilométer is lehet. Ha azonban a power módot választjuk, nagyon meg fogunk lepődni, ugyanis ekkor elszabadul a dízelmotor egész lóerő-arzenálja. Az autó ilyenkor hét másodperc alatt éri el a százas tempót, ami a 215+70 lóerőnek és a 440+200 Nm-nek köszönhető.
Az összkerékhajtás természetesen kapcsolható, ám a nyomatékelosztást a központi vezérlőegység szabályozza a dízelmotor hajtotta első és a villanymotor hajtotta hátsó kerekek között. Természetesen az autó saját maga is képes a takarékosságra, vagyis nyugodtan rábízhatjuk a funkcióira magunkat.
Az akkumulátorok feltöltése hagyományos hálózatról történik, tíz amperrel mindösszesen csak négy és fél órát vesz igénybe. Ha azonban kissé megnöveljük a töltőáramot, az idő is megrövidül.
A kocsi jövőre már kereskedelmi forgalomban is kapható lesz, ám áráról egyelőre semmit sem lehet tudni. Egy biztos: a kifinomult és egyelőre igen költséges technológia miatt kategóriája egyik legmagasabb árával foglalja el helyét a sorban.