Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nordschleife rekord elsőkeréken
A francia mérnökök újra megmutathatták, hogy mire is képesek, ugyanis egy Renault Mégane RS megdöntötte az első kerék hajtású szériaautók körrekordját a Nürburgringen. Majdnem tíz másodperccel gyorsabb volt, mint korábbi változata, az R26R.

A legújabb fejlesztésű Renault Mégane RS 265 Trophy nem mindennapi köridőt futott a Nordschleifén. A nyolc perc és kevesebb, mint nyolc másodperces idejével nem csak elődje rekordját döntötte meg, de több, prémium kategóriás járművet is leiskolázott.

A kocsi csak tizenöt lóerővel és húsz Newtonméterrel erősebb, mint a gyári Mégane RS. Kétliteres turbómotorja -mint azt a neve is mutatja- 265 lóerőt, és 360 Nm-es forgatónyomatékot enged az aszfaltra. A rekord megdöntésében azonban hatalmas szerepet játszott a jármű tapadása, melyről a Bridgestone RE050A jelzésű abroncsai gondoskodtak.

A kocsi olyan ellenfeleket hagyott maga mögött, mint az 1-es M Coupé BMW, vagy a Porsche Cayman S. Még az Audi RS3 Sportback is csak nyolc perc húsz másodperces időt futott, a Porsche pedig csak három másodperccel ment jobb időt nála. A Mégane tehát egyelőre teljes mértékig utolérhetetlen, mármint ami a kategóriáját illeti.

A Renault volánja mögött egyébként az a Laurent Hurgon ült, aki már rengeteg autóval és rengeteg kört teljesített a Nürburgringen, így nem volt nehéz számára ez a próbatétel sem. Természetesen az időjárás is kedvezett a rekordkísérlet végrehajtásának, így szinte akadálymentesen zajlott le a kísérlet.