Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Tovább vadítva
A német autós cégek közül a leginkább a vezetés élményére törekvő talán a BMW. A farhajtás mindenek felett áll, a stabilitás és a kényelem mellett természetesen a gyorsulás és a sebesség élvezete sem utolsó. De lehet a legdurvább modelleket is tovább fokozni. A TechTec-nek sikerült.

A ma még kevésbé ismert, német tuningcég, a TechTec most egy teljesen új felszerelési csomaggal rukkolt elő, mégpedig az 1-es M Coupé verziójához. A tartalom most nem a formai elemek változatosságán alapul, inkább a teljesítményt vették célba a szakemberek.

A gyári M Coupé már szériamodellként sem gyenge, hiszen 340 lóerős teljesítménye és 500 Nm-es forgatónyomatéka kellőképpen kiemeli az unalmas utcai szériások sorából. A német cégnek azonban ez kevésnek bizonyult, így mindjárt neki is látott a faragásnak, melynek eredményeképpen három féle teljesítmény közül választhat a tisztelt vásárló.

Az első lépcső csak 1500 euróba kerül. Ez egy szolid teljesítménynövelést tartalmaz, melynek hatására a nyomatékgörbe is valamelyest feljebb mászik a mérési eredményen. 380 lóerő és 580 Nm lett a végső cél, vagyis negyven lóerős erőtöbbletet szedtek ki a motorból.

A második lépcső sem túl izgalmas, bár a pénztárcánk mélyebb zugaiba is be kell nyúlnunk, ha ezt szeretnénk. 2500 euróért már hatvan lóerős többletet, azaz kereken négyszáz pacit kaphatunk.

Nem sokan lesznek azonban, akik az első két módozatot választják, hiszen egy kis extra pénzmagért, konkrétan még nyolcszáz euróért már olyan növekedéssel számolhatunk, ami még a BMW palettáján is számottevőnek számít. A 450 lóerős teljesítmény mellé már 630 Nm-es nyomaték tartozik. A gyorsulás élménye sem elhanyagolható, hiszen 4,1 másodperc alatt futja a jármű a százas sprintet. A növekedést egyébként egy teljesen átépített töltőlevegő-hűtővel és az elektronika némi módosításával sikerült elérniük.

A TechTec természetesen a pénzért cserébe más nyalánkságokat is kínál, úgymint a sebesség felső korlátainak kitágítása, KW Club Sport futómű beépítése, valamint egy teljesen új fejlesztésű titán kipufogórendszerrel is kedveskedik, amit az Akrapovic tervezett az autó alá.