Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Sikeres volt a küldetés
Megkerülték a Földet és csak vizet hagytak maguk után. Zéró emisszióval tették meg a hosszú utat, és ezzel felhívták a figyelmet arra, hogy van élet a szénhidrogéneken túl. A Mercedes B-osztály karavánja hazaérkezett.

Január végén indult földkörüli útjára az a három, B-osztályú Mercedes, amelyet hidrogéncella hajtott. Az út Stuttgartból, a Mercedes főhadiszállásáról indult. A szó szerint is zöld autók bebizonyították, hogy az üzemanyagcella biztonságos és megbízható is egyben, így már csak az infrastruktúra hiányával kell megküzdenie.

A három járművet mozgó tankerből tankolták körülbelül négyszáz kilométerenként, ugyanis a százharminc tankolásból mindösszesen csak kétszer állhattak be valódi hidrogén-töltő állomáshoz egy kis hajtóanyagért. A tankolást egyébként a Mercedes stratégiai partnere, a Linde biztosította, hiszen a tanker végigkísérte a járműveket a hosszú úton. Mindeközben hatalmas dugókban ültek, rossz minőségű utakon mentek, de ugyanakkor autópályáztak is.

A két stratégiai partner most bejelentette, hogy együttműködésük gyümölcseként harminc hidrogén kutat létesítenek Németország szerte. Már ez is nagy előrelépés lehet az üzemanyagcellás járművek elterjedésében, hiszen a világon mindössze csak kétszáz ilyen állomás működik. Ez azonban még mindig kevés lehet a sikerhez, hiszen a teljes német állam tökéletes lefedéséhez szükséges minimális kútmennyiség ezer darab volna, aminek a harminc csak elenyésző része.

Az út során naponta több száz kilométert is megtettek a pilóták, Kazahsztánban pedig még balesetet is szenvedtek. Szerencsére senki sem sérült meg, az autó hajtáslánca is túlélte, így a törött kocsi is folytathatta útját.

Az új fejlesztésű üzemanyagcellák tehát jól vizsgáztak és megmutatták a világnak, hogy környezetbarát módon is lehet közlekedni. A járművek cellái természetesen több, kísérleti megoldással is fel voltak szerelve, úgymint a páramentesítő rendszer, mely nem engedi, hogy a pára belefagyjon a cellákba. Így a kocsi akár -25 Celsius foknál is gond nélkül üzemeltethető. Három üzemanyagtank található bennük, melyekbe összesen tizenkét kilogramm hidrogéngáz fér el. Ezt alakítják át a cellák elektromos árammá, melyet a lítium-ionos akkumulátorok tárolnak, s ezzel hajtják az autó 137 lóerős és 290 Nm-es nyomatékú villanymotorját. A fogyasztás nagyjából 3,3 liternyi gázolajnak felet meg a tesztek során száz kilométerenként.