Január végén indult földkörüli útjára az a három, B-osztályú Mercedes, amelyet hidrogéncella hajtott. Az út Stuttgartból, a Mercedes főhadiszállásáról indult. A szó szerint is zöld autók bebizonyították, hogy az üzemanyagcella biztonságos és megbízható is egyben, így már csak az infrastruktúra hiányával kell megküzdenie.
A három járművet mozgó tankerből tankolták körülbelül négyszáz kilométerenként, ugyanis a százharminc tankolásból mindösszesen csak kétszer állhattak be valódi hidrogén-töltő állomáshoz egy kis hajtóanyagért. A tankolást egyébként a Mercedes stratégiai partnere, a Linde biztosította, hiszen a tanker végigkísérte a járműveket a hosszú úton. Mindeközben hatalmas dugókban ültek, rossz minőségű utakon mentek, de ugyanakkor autópályáztak is.
A két stratégiai partner most bejelentette, hogy együttműködésük gyümölcseként harminc hidrogén kutat létesítenek Németország szerte. Már ez is nagy előrelépés lehet az üzemanyagcellás járművek elterjedésében, hiszen a világon mindössze csak kétszáz ilyen állomás működik. Ez azonban még mindig kevés lehet a sikerhez, hiszen a teljes német állam tökéletes lefedéséhez szükséges minimális kútmennyiség ezer darab volna, aminek a harminc csak elenyésző része.
Az út során naponta több száz kilométert is megtettek a pilóták, Kazahsztánban pedig még balesetet is szenvedtek. Szerencsére senki sem sérült meg, az autó hajtáslánca is túlélte, így a törött kocsi is folytathatta útját.
Az új fejlesztésű üzemanyagcellák tehát jól vizsgáztak és megmutatták a világnak, hogy környezetbarát módon is lehet közlekedni. A járművek cellái természetesen több, kísérleti megoldással is fel voltak szerelve, úgymint a páramentesítő rendszer, mely nem engedi, hogy a pára belefagyjon a cellákba. Így a kocsi akár -25 Celsius foknál is gond nélkül üzemeltethető. Három üzemanyagtank található bennük, melyekbe összesen tizenkét kilogramm hidrogéngáz fér el. Ezt alakítják át a cellák elektromos árammá, melyet a lítium-ionos akkumulátorok tárolnak, s ezzel hajtják az autó 137 lóerős és 290 Nm-es nyomatékú villanymotorját. A fogyasztás nagyjából 3,3 liternyi gázolajnak felet meg a tesztek során száz kilométerenként.