Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Öt szakasz átadása
A GYSEV Zrt. fejlesztési stratégiáját teljes mértékben jóváhagyta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Ennek központi eleme öt darab nyugat-dunántúli vasúti szakasz vagyonkezelés alá vétele, melyek hossza összesen 214 kilométer.

Az idei év végéig veheti át azt az öt pályaszakaszt a GYSEV Zrt., mely eddig a MÁV Zrt. kezelésében volt. A szakaszokat természetesen a teljes, hozzájuk tartozó infrastruktúrával együtt kapják meg. Ezekkel a szakaszokkal a GYSEV új, bővülő hálózatát szeretné kiegészíteni, valamint egy versenyképes, észak-déli tranzitfolyosót kiépíteni.

A nemzeti vagyongazdálkodás stratégiai fontosságú célkitűzése, hogy az állami feladatellátás színvonalát minél magasabb társadalom kiszolgáló szintre emelje. Éppen emiatt a GYSEV és a MÁV középtávra szóló elképzelései a kormányzat vasúti közlekedést előtérbe helyező szándékaihoz szorosan kapcsolódnak.

A GYSEV Zrt. 65 százalékos állami tulajdonban van, és a jövőre vonatkozólag számos, rengeteg előnnyel járó, a magyar gazdaság fejlesztését szolgáló projektet dolgozott ki. Az utóbbi évek során a társaság már többször is bebizonyította, hogy megfelelő színvonalon képes végrehajtani a nagyobb értékű beruházásokat is. Az átadott pályaszakaszok tulajdonjoga természetesen továbbra is az államé lesz, és a pályahálózat fejlesztésére fordított beruházások is a Magyar Állam tulajdonába kerülnek.

Decemberben tehát menetrendváltás lesz, és a közszolgáltatási létesítmények terletileg arányos részét is a GYSEV látja majd el a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Zalaszentiván, a Szombathely-Kőszeg és a Körmend-Zalalövő vasútvonalon. Az utóbbi pályaszakaszon tehát ismét megindulhat a személyszállítás is. Az így felszabaduló szerelvényeket és mozdonyokat a MÁV ezzel másutt hasznosíthatja.

A minisztérium természetesen feltételekhez kötötte az átadást. Ezek szerint a GYSEV személyszállítási és pályaműködtetési tevékenységéhez igényelt költségtérítéseknek igazodniuk kell a költségvetés 2012-2015 közötti, makropályán rögzített számaihoz, persze az elengedhetetlen korrekción túlmenően. Ezen felül a folyamat eredményeként nem bővülhet jelentősen a cég menedzsmentje, adminisztratív állománya és személyi költségei sem. Szombathely állomást pedig úgy kell átvennie, hogy az ne akadályozza a MÁV regionális tevékenységét.

A GYSEV Zrt. kész alkalmazni az érintett vonalon dolgozó vasutasokat is, ugyanis a feltételek között szerepel, hogy az átadás-átvétel során nem sérülhetnek a dolgozók érdekei sem.