A válasz már nem lehet egyszerű. Sajnos egyelőre a gyártók sem tudják eldönteni, hogy megéri-e nekik az ezzel kapcsolatos fejlesztésekbe beleölni azt a rengeteg pénzt. A Honda azonban nagyon elszánt, hiszen már lassan huszadik éve fejleszti hibrid hajtásláncát.
Eddig az Insight és a Civic Hybrid volt csak felszerelve ilyesmivel, most azonban a „B" szegmensben is megpróbálkozik a gyártó, mégpedig a Jazz segítségével. A járműben 1,3 literes benzinmotor található, ami egy CVT fokozatmentes sebességváltón keresztül hajtja a kerekeket. A két fődarab közé egy tizennégy lóerős villanymotort építettek, ami nem csak könnyed súlyáról, de kis méretéről híres. A hibrid rendszer a villanymotor egyedülálló karakterisztikája miatt így 167 Nm-es nyomatékra képes a szinte már hihetetlenül alacsony, ezres fordulatszámon.
A közepes méretű kisautó kilencvennyolc lóereje már több mint elég lehet a közúton. A végsebessége 175 km/h, a százas tempót pedig tizenkét másodperc alatt éri el. Az egyik legnagyobb előnye a rendszernek, hogy a szinte tökéletes fordulatszám tartományt teljesen ki tudja használni a jármű, hiszen a fokozatmentes, folyamatosan váltózó áttételű CVT sebességváltó segítségével mindig a tökéletes tartományban állhat a fordulatszámmérő mutatója. Kissé szokatlan lehet elsőre, hogy a jármű úgy gyorsul, hogy a fordulatszám szinte nem is változik, azaz a motorhang állandósul.
A kormány mögött elhelyezkedő fülekkel ugyan hét fokozatban kapcsolgathatunk, de nincs sok értelme belenyúlni az amúgy is jól működő rendszerbe. Fékezésnél természetesen a villanymotor generátorrá változik, és egyből visszatölti a rendszert, azaz a csomagtérben elhelyezett harmincnyolc kilónyi akkumulátort. A fogyasztás nagyon is kielégítő, ugyanis a gyártó szerint a kocsi városban beéri 4,6 liter benzinnel száz kilométerenként. Az országúton ettől kevesebbet is fogyaszthat, a gyártó által elvégzett tesztek során ugyanis 4,4 literrel sikerült megtenni száz kilométert, ami a mai üzemanyagárak mellett nem elhanyagolható.
A kérdés már csak annyi, hogy megéri-e annyival többet költeni egy bonyolultabb, nehezebb hajtásláncra, amikor a kilencszázezres különbözetből akár 2370 liter benzint is vehetnénk, ami az alapmodell fogyasztásával számolva akár 150 ezer kilométerre is elegendő lehet...