Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hibrid Jazz
Megújuló hajtáslánccal rukkolt elő a Honda Jazz. A villanymotorral megspékelt rendszer fogyasztás-csökkenést okoz ugyan, ám a kérdés még mindig megmarad: érdemes kilencszázezer forintos felárat fizetnünk a rendszerért, vagy inkább azt beletankoljuk egy alapmodellbe?

A válasz már nem lehet egyszerű. Sajnos egyelőre a gyártók sem tudják eldönteni, hogy megéri-e nekik az ezzel kapcsolatos fejlesztésekbe beleölni azt a rengeteg pénzt. A Honda azonban nagyon elszánt, hiszen már lassan huszadik éve fejleszti hibrid hajtásláncát.

Eddig az Insight és a Civic Hybrid volt csak felszerelve ilyesmivel, most azonban a „B" szegmensben is megpróbálkozik a gyártó, mégpedig a Jazz segítségével. A járműben 1,3 literes benzinmotor található, ami egy CVT fokozatmentes sebességváltón keresztül hajtja a kerekeket. A két fődarab közé egy tizennégy lóerős villanymotort építettek, ami nem csak könnyed súlyáról, de kis méretéről híres. A hibrid rendszer a villanymotor egyedülálló karakterisztikája miatt így 167 Nm-es nyomatékra képes a szinte már hihetetlenül alacsony, ezres fordulatszámon.

A közepes méretű kisautó kilencvennyolc lóereje már több mint elég lehet a közúton. A végsebessége 175 km/h, a százas tempót pedig tizenkét másodperc alatt éri el. Az egyik legnagyobb előnye a rendszernek, hogy a szinte tökéletes fordulatszám tartományt teljesen ki tudja használni a jármű, hiszen a fokozatmentes, folyamatosan váltózó áttételű CVT sebességváltó segítségével mindig a tökéletes tartományban állhat a fordulatszámmérő mutatója. Kissé szokatlan lehet elsőre, hogy a jármű úgy gyorsul, hogy a fordulatszám szinte nem is változik, azaz a motorhang állandósul.

A kormány mögött elhelyezkedő fülekkel ugyan hét fokozatban kapcsolgathatunk, de nincs sok értelme belenyúlni az amúgy is jól működő rendszerbe. Fékezésnél természetesen a villanymotor generátorrá változik, és egyből visszatölti a rendszert, azaz a csomagtérben elhelyezett harmincnyolc kilónyi akkumulátort. A fogyasztás nagyon is kielégítő, ugyanis a gyártó szerint a kocsi városban beéri 4,6 liter benzinnel száz kilométerenként. Az országúton ettől kevesebbet is fogyaszthat, a gyártó által elvégzett tesztek során ugyanis 4,4 literrel sikerült megtenni száz kilométert, ami a mai üzemanyagárak mellett nem elhanyagolható.

A kérdés már csak annyi, hogy megéri-e annyival többet költeni egy bonyolultabb, nehezebb hajtásláncra, amikor a kilencszázezres különbözetből akár 2370 liter benzint is vehetnénk, ami az alapmodell fogyasztásával számolva akár 150 ezer kilométerre is elegendő lehet...