Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Döntés születhet
Budapest közlekedése kész rémálom, hiszen a rengeteg jármű hosszú sorokban kígyózik a főútvonalakon minden áldott nap. A megoldást a tömegközlekedés jelentheti, ezzel együtt a négyes metró is. Azonban még mindig nem született megállapodás az Alstom és a BKV között.

A metrószerelvényeket a kettes és a négyes metró vonalán szerették volna üzembe helyezni, ám a Nemzeti Közlekedési Hatóság a nem kielégítő fékrendszerre hivatkozva nem ad ki engedélyeket a járművekre. A már több éve zajló huzavona és bírósági tárgyalások végül Budapest javára dőltek el, hiszen másodfokon a BKV lett a győztes.

Tarlós István, Budapest főpolgármestere már javában tárgyal a francia céggel. A főváros tizenkét pontos csomagot állított össze a kérdéseket illetően, melyekből a múlt héten az Alstom vezetője tizenegyet el is fogadott. Az egyetlen, fennmaradt kérdés a vis-maior ügy, ugyanis a francia cég a szerződésben vis-maiornak számít. Ez abban az esetben érvényes, ha a gyártó nem tudja megszerezni a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a gyártáshoz szükséges típusengedélyeket, mégpedig a meghatározott időintervallumon belül.

Amennyiben Patrick Kron, az Alstom-cégcsoport elnök-vezérigazgatója két héten belül visszatér Magyarországra, abban az esetben gyorsabban le tudják zárni az ügyet. Akár már július 10.-e előtt is születhet döntés, amennyiben a főváros rendkívüli közgyűlésen megvitatja majd a megállapodás teljes jóváhagyását.

A budapestiek amúgy is megérdemelnének már egy újabb metrót, ám annak elkészültéig legalább a kettes vonalat újíthatná meg a közlekedési vállalat. Ez az elképzelés azonban még hosszú hónapokon át bizonytalanságban ringatózhat.