A metrószerelvényeket a kettes és a négyes metró vonalán szerették volna üzembe helyezni, ám a Nemzeti Közlekedési Hatóság a nem kielégítő fékrendszerre hivatkozva nem ad ki engedélyeket a járművekre. A már több éve zajló huzavona és bírósági tárgyalások végül Budapest javára dőltek el, hiszen másodfokon a BKV lett a győztes.
Tarlós István, Budapest főpolgármestere már javában tárgyal a francia céggel. A főváros tizenkét pontos csomagot állított össze a kérdéseket illetően, melyekből a múlt héten az Alstom vezetője tizenegyet el is fogadott. Az egyetlen, fennmaradt kérdés a vis-maior ügy, ugyanis a francia cég a szerződésben vis-maiornak számít. Ez abban az esetben érvényes, ha a gyártó nem tudja megszerezni a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a gyártáshoz szükséges típusengedélyeket, mégpedig a meghatározott időintervallumon belül.
Amennyiben Patrick Kron, az Alstom-cégcsoport elnök-vezérigazgatója két héten belül visszatér Magyarországra, abban az esetben gyorsabban le tudják zárni az ügyet. Akár már július 10.-e előtt is születhet döntés, amennyiben a főváros rendkívüli közgyűlésen megvitatja majd a megállapodás teljes jóváhagyását.
A budapestiek amúgy is megérdemelnének már egy újabb metrót, ám annak elkészültéig legalább a kettes vonalat újíthatná meg a közlekedési vállalat. Ez az elképzelés azonban még hosszú hónapokon át bizonytalanságban ringatózhat.