Az autó vezetője Chad Hord volt, a többszörös off-road bajnok. A felfutás nem is annyira az időeredményről, mind inkább a megbízhatóságról és a teljesítésről szólt. A Leaf-ben ugyanis ugyanaz a villanymotor volt, melyet az utcai változatban használnak, és ami 107 lóerőt és 280 Nm-es nyomatékot szolgáltat.
A kocsi annyiban tért el a hagyományos járművektől, hogy a kárpitokat kiszerelték, hogy legyen hely a bukócsőnek, a versenyüléseknek, valamint az erősebb biztonsági öveknek. A felszereltség azonban megmaradt teljesen gyári állapotban, így a negyvennyolc cellás, lítium-ionos akkumulátorcsomagon sem változtattak. Az autó az elektromos járművek kategóriájában indult, így tisztán és környezetbarát módon mutathatta meg a világnak, hogy képes teljesíteni a távot.
Ron Stukenberg, a Nissan Motorsport marketing kommunikációs menedzser azt nyilatkozta, hogy a cégnek rettentően fontos a környezetvédelem, így elsőként mutathatták meg a világnak, hogy elektromos autóval is lehet élményautózást csinálni. A másik fontos tényező a megbízhatóság volt a verseny során, hiszen bebizonyíthatták, hogy a kemény igénybevételeknek is ellenáll az autójuk.
Az igaz, hogy a Nissan Leaf a Pikes Peak-i hegyi versenyen mutathatja meg elsőként a világnak, hogy versenyautóként is megállja a helyét, ám a Nissan már nemrégiben bemutatta a kocsi sportváltozatát, a Leaf Nismo RC-t. A New York-i autószalon egyik legsikeresebb darabja ez a jármű volt, hiszen ízig vérig versenyautó. Karosszériája három részből álló monocoque, ami teljes mértékben karbonszálas anyagból készült. Az üvegek ragasztással vannak rögzítve, a lámpák elől-hátul LED világításúak, a faron elhelyezkedő hátsó légterelő pedig a vezető által állítható.
A kocsi hajtásláncán annyiban módosítottak, hogy a motor középre került, így a hátsó kerekeket hajtja meg. Az akkumulátorokat emiatt teljesen előre kellett helyezni, így az autó súlyelosztása is kiváló lett. A mérnökök az idei évben többször is tesztelni szeretnék a járművet, így azt kupasorozatokban el is indítják.