Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hegyre fel!
Az elektromos autózás gyöngyszeme, a sokak által nagyra tartott Nissan Leaf újabb kihívást keresett arra, hogy megmutathassa, villannyal is le lehet küzdeni az akadályokat. A tervezők úgy döntöttek, elindulnak a világhírű Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyen.

Az autó vezetője Chad Hord volt, a többszörös off-road bajnok. A felfutás nem is annyira az időeredményről, mind inkább a megbízhatóságról és a teljesítésről szólt. A Leaf-ben ugyanis ugyanaz a villanymotor volt, melyet az utcai változatban használnak, és ami 107 lóerőt és 280 Nm-es nyomatékot szolgáltat.

A kocsi annyiban tért el a hagyományos járművektől, hogy a kárpitokat kiszerelték, hogy legyen hely a bukócsőnek, a versenyüléseknek, valamint az erősebb biztonsági öveknek. A felszereltség azonban megmaradt teljesen gyári állapotban, így a negyvennyolc cellás, lítium-ionos akkumulátorcsomagon sem változtattak. Az autó az elektromos járművek kategóriájában indult, így tisztán és környezetbarát módon mutathatta meg a világnak, hogy képes teljesíteni a távot.

Ron Stukenberg, a Nissan Motorsport marketing kommunikációs menedzser azt nyilatkozta, hogy a cégnek rettentően fontos a környezetvédelem, így elsőként mutathatták meg a világnak, hogy elektromos autóval is lehet élményautózást csinálni. A másik fontos tényező a megbízhatóság volt a verseny során, hiszen bebizonyíthatták, hogy a kemény igénybevételeknek is ellenáll az autójuk.

Az igaz, hogy a Nissan Leaf a Pikes Peak-i hegyi versenyen mutathatja meg elsőként a világnak, hogy versenyautóként is megállja a helyét, ám a Nissan már nemrégiben bemutatta a kocsi sportváltozatát, a Leaf Nismo RC-t. A New York-i autószalon egyik legsikeresebb darabja ez a jármű volt, hiszen ízig vérig versenyautó. Karosszériája három részből álló monocoque, ami teljes mértékben karbonszálas anyagból készült. Az üvegek ragasztással vannak rögzítve, a lámpák elől-hátul LED világításúak, a faron elhelyezkedő hátsó légterelő pedig a vezető által állítható.

A kocsi hajtásláncán annyiban módosítottak, hogy a motor középre került, így a hátsó kerekeket hajtja meg. Az akkumulátorokat emiatt teljesen előre kellett helyezni, így az autó súlyelosztása is kiváló lett. A mérnökök az idei évben többször is tesztelni szeretnék a járművet, így azt kupasorozatokban el is indítják.