Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Állami konszolidálás; újabb hitelek jöhetnek?
A MÁV jövőbeni fejlesztései csak abban az esetben valósíthatók meg, ha előbb konszolidálják a cég felgyülemlett adósságát. Ez a közeljövőben meg is történhet, hiszen a kormány július 31-re szeretne döntést hozni az ügyben.

Előreláthatóan a következő hónap végére megszülethet az a kormánydöntés, mely a MÁV adósságának konszolidációjáról szól. Ez tehát fontos előfeltétele a társaság által preferált fejlesztések megvalósításának -nyilatkozta Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Szervas Ferenc azt is elmondta, hogy az adósságkonszolidáció segítségével lehetőség nyílna arra is, hogy a vasúttársaság ne csak az Európai Uniós forrásokból, hanem a pénzpiacról is finanszírozhassa fejlesztéseit. A kormány várhatóan néhány héten belül dönt majd a közösségi közlekedés koncepciójáról, melyhez a vasúttársaság a már elkészített stratégiai tervezetét hozzá tudja alakítani. Ennek egyébként részét képezi egy olyan szervezeti átalakítás, amely az értékláncolat önálló érdekeit egyetlen tömbbe kovácsolhatja, hiszen erre szükség van az idei év végén létrehozandó nemzeti közlekedési holding megalakításához.

A vasúttársaságnál nagyon fontos szempontként tartják számon a fejlesztéseket, hiszen ezek szükségesek azon cél eléréséhez, hogy a MÁV felzárkózhasson az európai színvonalhoz. Emellett nagyon fontos lehet az is, hogy a vasutat, mint közlekedési formát mindinkább népszerűsítsék, vonzóbbá tegyék a leendő utasok számára. Ehhez azonban elsősorban az eszközállományt kell megújítani.

A tervek közt szerepel hetven darab elővárosi és tizennyolc IC szerelvény beszerzése, valamint ötven darab harmadik generációs IC vonat felújítása is. Ehhez azonban pénzre van szükség, vagyis a pályafelújításokat és járművásárlásokat uniós, illetve pénzpiaci forrásokból lehetne fedezni. Utóbbi egyébként azon hiteleket érintené, melyeket fel lehetne venni állami garanciák nélkül is, mégpedig a konszolidáció után lényegesen jobb feltételekkel.