Előreláthatóan a következő hónap végére megszülethet az a kormánydöntés, mely a MÁV adósságának konszolidációjáról szól. Ez tehát fontos előfeltétele a társaság által preferált fejlesztések megvalósításának -nyilatkozta Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Szervas Ferenc azt is elmondta, hogy az adósságkonszolidáció segítségével lehetőség nyílna arra is, hogy a vasúttársaság ne csak az Európai Uniós forrásokból, hanem a pénzpiacról is finanszírozhassa fejlesztéseit. A kormány várhatóan néhány héten belül dönt majd a közösségi közlekedés koncepciójáról, melyhez a vasúttársaság a már elkészített stratégiai tervezetét hozzá tudja alakítani. Ennek egyébként részét képezi egy olyan szervezeti átalakítás, amely az értékláncolat önálló érdekeit egyetlen tömbbe kovácsolhatja, hiszen erre szükség van az idei év végén létrehozandó nemzeti közlekedési holding megalakításához.
A vasúttársaságnál nagyon fontos szempontként tartják számon a fejlesztéseket, hiszen ezek szükségesek azon cél eléréséhez, hogy a MÁV felzárkózhasson az európai színvonalhoz. Emellett nagyon fontos lehet az is, hogy a vasutat, mint közlekedési formát mindinkább népszerűsítsék, vonzóbbá tegyék a leendő utasok számára. Ehhez azonban elsősorban az eszközállományt kell megújítani.
A tervek közt szerepel hetven darab elővárosi és tizennyolc IC szerelvény beszerzése, valamint ötven darab harmadik generációs IC vonat felújítása is. Ehhez azonban pénzre van szükség, vagyis a pályafelújításokat és járművásárlásokat uniós, illetve pénzpiaci forrásokból lehetne fedezni. Utóbbi egyébként azon hiteleket érintené, melyeket fel lehetne venni állami garanciák nélkül is, mégpedig a konszolidáció után lényegesen jobb feltételekkel.