Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
A bioüzemanyag nem is annyira jó
Az Európai Bizottság, a légitársaságok, valamint a bioüzemanyag gyártók nemrégiben összeültek és döntöttek arról, hogy 2020-ra már kétmillió tonna bioüzemanyagot fognak előállítani a repülők számára. Ezt azonban többen nem nézték jó szemmel.

A légitársaságok nagyon örülnek annak, hogy végre sikerült megoldást találni arra, hogy kevésbé szennyezzék a környezetet, és ezzel együtt csökkentsék szén-dioxid kibocsátásukat. Többen azonban ellenzik az intézkedéseket, ugyanis a hatalmas mennyiségű bioüzemanyag előállításához óriási termőföldekre van szükség, vagyis még több földet vesznek el az élelmiszertermeléstől.

A világon egyre több az éhező, ennek ellenére folytatódik a bioüzemanyagok gyártása. A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) és a Világbank is nemrégiben arra hívta fel a kormányok figyelmét, hogy a bioüzemanyagok támogatása miatt az élelmiszerek ára egyre feljebb kúszik, így arra kérték őket, hogy a jövőben ne adjanak támogatást a termelőknek.

Mindezek ellenére azonban több nagy légitársaság és az egyik legnagyobb bioüzemanyag gyártó cég is szerződést írtak alá, így csatlakozván a 2020-as célkitűzésekhez. A légitársaságok azonban mindenképp meg akarják mutatni, hogy elkötelezettek a megújuló energiaforrás iránt, így a jövőben többféle, általuk fenntartható megoldásnak ítélt hajtóanyagot szeretnének kipróbálni. A Lufthansa is hasonlóképp cselekszik, ő például a jatropha növényből készült üzemanyagot használná. A közeljövőben tesztüzemet indít, Hamburg és Frankfurt között közlekedő járatait már részben bioüzemanyaggal szeretné működtetni. A Neste Oil olajvállalattal kötött szerződése szerint azonban pálmaolajból készül majd az üzemanyag, de már folynak a kísérletek más megoldások keresésére.

Több környezetvédő szervezet azonban azt nyilatkozta, hogy a kísérletezgetések nem oldanak meg semmit, hiszen szinte mindegyik növény termesztésével termőterületeket vonnak el az élelmiszeripartól. A British Airways ért a szóból, így ő hulladékból próbálja meg előállítani az üzemanyagát, és reményei szerint már 2015-re azzal üzemeltetheti járatait. Olyan társaság is akad, aki algából próbál üzemanyagot kinyerni. Ez azonban egyelőre nehézkes, így nem valószínű, hogy a 2020-as célok eléréséhez hozzájárulhat.