A légitársaságok nagyon örülnek annak, hogy végre sikerült megoldást találni arra, hogy kevésbé szennyezzék a környezetet, és ezzel együtt csökkentsék szén-dioxid kibocsátásukat. Többen azonban ellenzik az intézkedéseket, ugyanis a hatalmas mennyiségű bioüzemanyag előállításához óriási termőföldekre van szükség, vagyis még több földet vesznek el az élelmiszertermeléstől.
A világon egyre több az éhező, ennek ellenére folytatódik a bioüzemanyagok gyártása. A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) és a Világbank is nemrégiben arra hívta fel a kormányok figyelmét, hogy a bioüzemanyagok támogatása miatt az élelmiszerek ára egyre feljebb kúszik, így arra kérték őket, hogy a jövőben ne adjanak támogatást a termelőknek.
Mindezek ellenére azonban több nagy légitársaság és az egyik legnagyobb bioüzemanyag gyártó cég is szerződést írtak alá, így csatlakozván a 2020-as célkitűzésekhez. A légitársaságok azonban mindenképp meg akarják mutatni, hogy elkötelezettek a megújuló energiaforrás iránt, így a jövőben többféle, általuk fenntartható megoldásnak ítélt hajtóanyagot szeretnének kipróbálni. A Lufthansa is hasonlóképp cselekszik, ő például a jatropha növényből készült üzemanyagot használná. A közeljövőben tesztüzemet indít, Hamburg és Frankfurt között közlekedő járatait már részben bioüzemanyaggal szeretné működtetni. A Neste Oil olajvállalattal kötött szerződése szerint azonban pálmaolajból készül majd az üzemanyag, de már folynak a kísérletek más megoldások keresésére.
Több környezetvédő szervezet azonban azt nyilatkozta, hogy a kísérletezgetések nem oldanak meg semmit, hiszen szinte mindegyik növény termesztésével termőterületeket vonnak el az élelmiszeripartól. A British Airways ért a szóból, így ő hulladékból próbálja meg előállítani az üzemanyagát, és reményei szerint már 2015-re azzal üzemeltetheti járatait. Olyan társaság is akad, aki algából próbál üzemanyagot kinyerni. Ez azonban egyelőre nehézkes, így nem valószínű, hogy a 2020-as célok eléréséhez hozzájárulhat.