Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Egyszerű, ám nagyszerű
Az elektromos közlekedési forma jelenleg talán a legtisztább, amit csak kihasználhatunk. Érdemes tehát elgondolkodnunk, hogy kisebb távolságokat milyen eszközökkel lehet áthidalnunk, hiszen így nem csak magunkon, de környezetünkön is segítünk. A Honda ebben próbál segítségünkre lenni új robogójával.

Aki szeret motorozni, vagy kerékpározni, annak nagy örömet okozhat a Honda legújabb robogója, az EV-neo. A tisztán elektromos hajtású robogó a legújabb fejlesztések által jöhetett létre. Japánban már javában folynak a tesztelések, ám a gyártó úgy döntött, hogy Európában is piacot szeretne robbantani vele.

A motorkerékpár semmilyen különbséget nem mutat egy normál, mai robogóhoz képest, sőt, igazából talán még inkább egy régebbi típusra emlékezteti az embert. Kicsi, egyszerű, olcsó. Nem is kell mindent túlbonyolítani, hiszen általában a legegyszerűbb a legjobb. Talán esetünkben is így van.

A motorkerékpár energiáját egy hetvenkét voltos lítium-ion akkumulátor szolgáltatja. A hajtásról egy 3,8 lóerős, 11 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkező villanymotor gondoskodik, amely elég izmos ahhoz, hogy az alacsony súlypontú, 110 kg-ot nyomó kétkerekűt kényelmesen meghajtsa. A motorkerékpár egyetlen töltéssel harmincnégy kilométert tud megtenni, ami egy mai közlekedési eszköztől nem is rossz teljesítmény. A csavar azonban nem a hatótávolságban, hanem a töltési időben van, ugyanis az EV-neot már három és fél óra alatt fel lehet tölteni.

Természetesen a jármű fékezésekor visszatermelődik az energia az akkumulátorokba, így hosszabbítva meg a futásteljesítményt. Az akkumulátor a motorkerékpár váza alatt található, így nagymértékben javul a menetdinamika és a kezelhetőség az alacsony súlypont miatt. A műszerfal digitális és pokoli egyszerű, lényegében mindent elárul, amire a vezetőnek szüksége lehet. A töltöttségi szintről a mobiltelefonokéhoz hasonló piktogram árulkodik.

Spanyolország egyik önkormányzata lehet az a szerencsés, aki a motorkerékpárt tesztelheti, ugyanis a Honda gyár tizennyolc darabot adott a barcelonai önkormányzatnak egy évnyi használatra. A folyamat végén be kell számolniuk tapasztalataikról és észrevételeikről. Reméljük, hazánkba is jut majd bőven a járműből, s így valamivel többet tehetünk majd környezetünkért.