Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Melyik az ideálisabb?
A magyar-kínai együttműködés egyre nagyobb teret hódít, a kormány ugyanis már több helyszínt is megjelölt a kínai cargo repülőtér kialakítására. Vát és Porpác mellett mára szóba került Pápa, Mezőkövesd, valamint Taszár is, mint potenciális lehetőség.

Döntés ugyan még nem született az ügyben, az azonban tény, hogy biztosan lesz kereskedelmi repülőtér. A hol azonban még mindig kérdéses, a döntésben azonban több tényező is szerepet játszhat.

A hatalmas beruházásért folyó harcban Vát és Porpác település szövetségeseként szerepelhetne a Győr-Sopron-Enefurti Vasút, vagyis a GYSEV, hiszen a magyar-osztrák vegyesvállalat a napokban veszi át a MÁV több, dunántúli vasútvonalát, például a Porpác-Szombathely szakaszt. Ezzel könnyedén felélénkülhetne a vállalat térségi vasúti szállítása, ami számos előnyt jelenthetne a cég számára.

A GYSEV támogatása komoly lobbierőt jelenthetne, hiszen a cég irányításában több kormánypártinak tartott, a Közgép Zrt.-hez köthető vezető is feladatot kapott. Ilyen személy lehet Dávid Ilona elnök-vezérigazgató, aki a Közgép jelenlegi vezérigazgatójának, Németh Miklósnak volt a munkatársa a Dunaferrnél. De a GYSEV egyik igazgatósági tagja Schváb Zoltán is, aki jelenleg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára is egyben.

A GYSEV-ről szóló hírek azonban teljesen mást mutatnak, ugyanis a közlekedési vállalat nem szeretné magát elkötelezni a kínai cargo bázis Szombathelyhez közeli helyszíne mellett. A beruházásnak azonban számos ellenzője akadt, ugyanis a környezetvédők szerint a repülőtér építése Vát és Porpác közelében érintené a Natura 2000 természetvédelmi területeit is.