Döntés ugyan még nem született az ügyben, az azonban tény, hogy biztosan lesz kereskedelmi repülőtér. A hol azonban még mindig kérdéses, a döntésben azonban több tényező is szerepet játszhat.
A hatalmas beruházásért folyó harcban Vát és Porpác település szövetségeseként szerepelhetne a Győr-Sopron-Enefurti Vasút, vagyis a GYSEV, hiszen a magyar-osztrák vegyesvállalat a napokban veszi át a MÁV több, dunántúli vasútvonalát, például a Porpác-Szombathely szakaszt. Ezzel könnyedén felélénkülhetne a vállalat térségi vasúti szállítása, ami számos előnyt jelenthetne a cég számára.
A GYSEV támogatása komoly lobbierőt jelenthetne, hiszen a cég irányításában több kormánypártinak tartott, a Közgép Zrt.-hez köthető vezető is feladatot kapott. Ilyen személy lehet Dávid Ilona elnök-vezérigazgató, aki a Közgép jelenlegi vezérigazgatójának, Németh Miklósnak volt a munkatársa a Dunaferrnél. De a GYSEV egyik igazgatósági tagja Schváb Zoltán is, aki jelenleg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára is egyben.
A GYSEV-ről szóló hírek azonban teljesen mást mutatnak, ugyanis a közlekedési vállalat nem szeretné magát elkötelezni a kínai cargo bázis Szombathelyhez közeli helyszíne mellett. A beruházásnak azonban számos ellenzője akadt, ugyanis a környezetvédők szerint a repülőtér építése Vát és Porpác közelében érintené a Natura 2000 természetvédelmi területeit is.