A Bosch szakemberei szerint tizenöt éven belül bekövetkezhet a változás. Természetesen nem egyik pillanatról a másikra fog megtörténni, és nem is mindjárt az elektromos üzemű járművek veszik át a hatalmat. Először kiegészítő megoldásokkal kell számolnunk, vagyis a hibridekkel és a plug-in hibridekkel.
Rolf Bulander, a Bosch Gasoline Systems elnöke kijelentette, hogy 2020-ban már a 104 millió új gyártású járműből hárommillió plug-in hibrid és hatmillió normál hibrid arány lesz majd érzékelhető. Ez még nem olyan magas, ám 2025-től már olyan mértékben növekedhet az elektromos járművek száma, hogy az erősen érzékelhető lesz a belsőégésű motorral rendelkező járművek számában.
A jelenlegi több száz százalékkal többe kerülő elektromos járművekért 2020-ra már csak negyvenöt százalékkal kell majd többet fizetni belsőégésű társaik árához képest, így a befektetések hamarabb megtérülhetnek.
Az elfogadtatás legfontosabb eleme a jövőben az akkumulátorok ára lehet, ugyanis ez ma még a járművek árának háromnegyedét teszi ki. Ez azonban a jövőben a technológia fejlődésével könnyedén megváltozhat, és akkor semmi sem szabhat határt az elterjedésének.
Jelenleg a figyelem középpontjában az olajár alakulása, valamint a szén-dioxid kibocsátási törekvések állnak. Az elektromos meghajtású járműveknek kedvez a vásárlói tudatosság megváltozása is, hiszen az emberek gondolkodásmódjába egyre inkább beépül a környezetvédelem. Ráadásul egyre több országban ösztönző programok indulnak az elektromos járművek térhódításának megsegítésére is.
A Bosch már régóta foglalkozik az elektromos hajtáshoz szükséges technológiák kifejlesztésén, most azonban meg is kezdte az ehhez szükséges rendszerek gyártását. A meghajtó motorokon túl már a Daimlerrel közösen fejleszti az elektromos járművek erőforrásait, melyek jövőre már meghajthatják a kereskedelmi forgalomba kerülő Mercedes-Benz, valamint Smart típusú járművek egyes modelljeit.
Ez a megoldás új lehetőségeket nyit a vállalat számára, hiszen üzleti szempontból nayon fontos lehet az infrastruktúra kialakításában játszott szerepéhez is. A cég jelenleg két full hibrid koncepciót fejleszt annak érdekében, hogy a járművek rövidebb távon tisztán elektromos meghajtással közlekedhessenek. Mindegyikben van benzin vagy dízelmotor segédhajtásként, ám a jövőben ezek az egységek a technológia fejlődése miatt kisebbek lehetnek. A rendszer nagy előnye, hogy harminc százalékkal csökkenti az üzemanyagfogyasztást.