Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Az elektromos autóké lehet a közeljövő
A jövő meghajtása mindenképpen az elektromosság lesz, csak ki kell várni azt, hogy az üzemanyagok átlagára olyan szintre emelkedjen, hogy egy átlagember már ne tudja megfizetni azt. Többen úgy vélik, hogy ez már húsz éve belül bekövetkezhet.

A Bosch szakemberei szerint tizenöt éven belül bekövetkezhet a változás. Természetesen nem egyik pillanatról a másikra fog megtörténni, és nem is mindjárt az elektromos üzemű járművek veszik át a hatalmat. Először kiegészítő megoldásokkal kell számolnunk, vagyis a hibridekkel és a plug-in hibridekkel.

Rolf Bulander, a Bosch Gasoline Systems elnöke kijelentette, hogy 2020-ban már a 104 millió új gyártású járműből hárommillió plug-in hibrid és hatmillió normál hibrid arány lesz majd érzékelhető. Ez még nem olyan magas, ám 2025-től már olyan mértékben növekedhet az elektromos járművek száma, hogy az erősen érzékelhető lesz a belsőégésű motorral rendelkező járművek számában.
A jelenlegi több száz százalékkal többe kerülő elektromos járművekért 2020-ra már csak negyvenöt százalékkal kell majd többet fizetni belsőégésű társaik árához képest, így a befektetések hamarabb megtérülhetnek.

Az elfogadtatás legfontosabb eleme a jövőben az akkumulátorok ára lehet, ugyanis ez ma még a járművek árának háromnegyedét teszi ki. Ez azonban a jövőben a technológia fejlődésével könnyedén megváltozhat, és akkor semmi sem szabhat határt az elterjedésének.

Jelenleg a figyelem középpontjában az olajár alakulása, valamint a szén-dioxid kibocsátási törekvések állnak. Az elektromos meghajtású járműveknek kedvez a vásárlói tudatosság megváltozása is, hiszen az emberek gondolkodásmódjába egyre inkább beépül a környezetvédelem. Ráadásul egyre több országban ösztönző programok indulnak az elektromos járművek térhódításának megsegítésére is.

A Bosch már régóta foglalkozik az elektromos hajtáshoz szükséges technológiák kifejlesztésén, most azonban meg is kezdte az ehhez szükséges rendszerek gyártását. A meghajtó motorokon túl már a Daimlerrel közösen fejleszti az elektromos járművek erőforrásait, melyek jövőre már meghajthatják a kereskedelmi forgalomba kerülő Mercedes-Benz, valamint Smart típusú járművek egyes modelljeit.

Ez a megoldás új lehetőségeket nyit a vállalat számára, hiszen üzleti szempontból nayon fontos lehet az infrastruktúra kialakításában játszott szerepéhez is. A cég jelenleg két full hibrid koncepciót fejleszt annak érdekében, hogy a járművek rövidebb távon tisztán elektromos meghajtással közlekedhessenek. Mindegyikben van benzin vagy dízelmotor segédhajtásként, ám a jövőben ezek az egységek a technológia fejlődése miatt kisebbek lehetnek. A rendszer nagy előnye, hogy harminc százalékkal csökkenti az üzemanyagfogyasztást.