A többszörösen díjnyertes, száz százalékban elektromos meghajtású Nissan Leaf több díjat is megnyert az idén, hiszen olcsó fenntartási költségeivel, valamint környezetbarát üzemelésével a többi elektromos jármű felett áll. Belgium pedig eltökélte magát a jármű mellett, így a Leaf véglegesített árához már végleges támogatást is nyújtanak.
A nagyjából tízmillió forintos listaárhoz muszáj volt néminemű ösztönzőket is felmutatni, hiszen a kocsi túl drágának bizonyult belsőégésű testvéreihez képest. A kormányzati ösztönző támogatásoknak köszönhetően azonban sikerült vonzóvá tenni az árat, hiszen jelenleg hét és félmillió forintnak megfelelő euróért lehet megvásárolni a kereskedésekben. A vásárlók számára elérhető kedvezmény mértéke azonban az adózástól függ, így az igénybe vehető kedvezmény az egyéni vásárló adózási helyzetén múlik.
Az újdonsült tulajdonosok már azon is takarítanak meg pénzt, hogy a jármű a legalacsonyabb regisztrációs sávba esik. Ráadásul a kormány további négy és félezer eurós öko-bónuszt fizet azok helyett, akik az idei év végéig regisztrálják járművüket. Így már nagyon vonzó lehet a kocsi ára, hiszen semmivel sem kerül többe, mint hasonló kategóriás és felszereltségű dízel vagy hibrid társai. Ám a fenntartási költsége sokkal alacsonyabb, mint a többieké, a szakemberek ezt nagyjából másfél euró/száz kilométer összegre becsülik.
A jármű vételára magában foglalja az öt éves vagy százezer kilométeres garanciát is, mely az akkumulátorokra vonatkozik, az áfát, valamint az út menti, elektromos autóknak szóló segítségnyújtást is. Mivel sokan félnek a kocsi avulásától, a Nissan új koncepciót dolgozott ki. A vásárlók háromféle lehetőségből választhatnak. Az egyik szerint a kocsi részleteit fizetik négy évig a tulajdonosok, majd az időszak lejárta után beszámítják nekik egy új jármű árába régi autójukat. A másik lehetőség szerint megállapítanak egy összeget, amiért a lejárat végén vissza lehet adni a járművet. A harmadik lehetőség pedig azt mondja, hogy egy előre megállapodott, fix összeg megfizetése után a tulajdonos megtarthatja a kocsit.
Hazánkban is hasonló megoldásokra lenne szükség, illetve a teljességgel hiányos infrastruktúra kialakítására is. A technológia már készen áll a startra, már csak a kormányt kell meggyőzni róla, hogy szükség van az elektromos járművekre is.