Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Vonzó lehet az elektromos autó is
A Nissan Leaf egyre nagyobb részt hódít el az elektromos járművek piacáról. Most Belgium volt a célpont, és úgy tűnik, sikeres megállapodást kötöttek a forgalmazók a vásárlóknak nyújtandó állami támogatások mértékéről.

A többszörösen díjnyertes, száz százalékban elektromos meghajtású Nissan Leaf több díjat is megnyert az idén, hiszen olcsó fenntartási költségeivel, valamint környezetbarát üzemelésével a többi elektromos jármű felett áll. Belgium pedig eltökélte magát a jármű mellett, így a Leaf véglegesített árához már végleges támogatást is nyújtanak.

A nagyjából tízmillió forintos listaárhoz muszáj volt néminemű ösztönzőket is felmutatni, hiszen a kocsi túl drágának bizonyult belsőégésű testvéreihez képest. A kormányzati ösztönző támogatásoknak köszönhetően azonban sikerült vonzóvá tenni az árat, hiszen jelenleg hét és félmillió forintnak megfelelő euróért lehet megvásárolni a kereskedésekben. A vásárlók számára elérhető kedvezmény mértéke azonban az adózástól függ, így az igénybe vehető kedvezmény az egyéni vásárló adózási helyzetén múlik.

Az újdonsült tulajdonosok már azon is takarítanak meg pénzt, hogy a jármű a legalacsonyabb regisztrációs sávba esik. Ráadásul a kormány további négy és félezer eurós öko-bónuszt fizet azok helyett, akik az idei év végéig regisztrálják járművüket. Így már nagyon vonzó lehet a kocsi ára, hiszen semmivel sem kerül többe, mint hasonló kategóriás és felszereltségű dízel vagy hibrid társai. Ám a fenntartási költsége sokkal alacsonyabb, mint a többieké, a szakemberek ezt nagyjából másfél euró/száz kilométer összegre becsülik.

A jármű vételára magában foglalja az öt éves vagy százezer kilométeres garanciát is, mely az akkumulátorokra vonatkozik, az áfát, valamint az út menti, elektromos autóknak szóló segítségnyújtást is. Mivel sokan félnek a kocsi avulásától, a Nissan új koncepciót dolgozott ki. A vásárlók háromféle lehetőségből választhatnak. Az egyik szerint a kocsi részleteit fizetik négy évig a tulajdonosok, majd az időszak lejárta után beszámítják nekik egy új jármű árába régi autójukat. A másik lehetőség szerint megállapítanak egy összeget, amiért a lejárat végén vissza lehet adni a járművet. A harmadik lehetőség pedig azt mondja, hogy egy előre megállapodott, fix összeg megfizetése után a tulajdonos megtarthatja a kocsit.

Hazánkban is hasonló megoldásokra lenne szükség, illetve a teljességgel hiányos infrastruktúra kialakítására is. A technológia már készen áll a startra, már csak a kormányt kell meggyőzni róla, hogy szükség van az elektromos járművekre is.