Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nem szabad leírni a múltat
A hegyi felfutó viadalok egyik legnívósabbika a Goodwood-i verseny, amelyet méltán hívhatnánk a Pikes Peak kistestvérének. Az évente megrendezésre kerülő versenyen idén hatalmas meglepetés érte a kilátogatókat, ugyanis egy régi Toyota Celica győzött.

A „szárnyas Celica" néven elhíresült változatból épített versenyautó 48,07 másodperc alatt teljesítette a valamivel több, mint két és fél kilométer hosszú hegyi pályát. Volánjánál a rally bajnok Jonny Milner ült.A Formula 1-es versenyautókat is megszégyenítő teljesítmény miatt a szuperautók legjobbikának számít a jármű.

Hogy mitől is volt ilyen elképesztően gyors? A súly/lóerő arány igen sokat nyomott a latba ebben az esetben. Ugyanis a kocsi tömege 860 kilogramm körül volt, kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltéses motorja pedig hétszáztíz lóerős teljesítményre volt képes. Ezzel azonban nem voltak megelégedve az építők, így kéjgáz befecskendezésével tovább növelték a teljesítményét, vagyis az autó bőven nyolcszáz lóerő felett teljesített.

A karosszérián jól látható, hogy szinte minden eleme szénszálas anyagból készült, a légterelőknek pedig elég komoly faladat jutott az autó leszorítása szempontjából. Jóformán az út minden apró rezdülésénél érintette a kocsi a földet, ám ez cseppet sem okozott problémát neki. Teljesítményével felhívta a világ figyelmét arra, hogy agy több mint tíz éves technika is képes lehet a mai világban bizonyítani.

Az egyetlen, amit hiányolunk, az a belső kamerás felvétel, amit a Toyota valahogy nem adott közre a világhálón. Reméljük ezt hamarosan orvosolják, és végre élvezhetjük a kocsit, ha csak a képernyő mögött ülve is.