Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A leghatékonyabb
A tavaly bemutatott, T25 névre keresztelt, energia hatékony jármű nagy sikert aratott, ám az angol királyi autóklub nemrég megrendezett eseményén színre lépett utódja, a T27. A Gordon Murray Design ismét nagyot alkotott.

A korábban Forma 1-es műszaki tervezőként is ismertté vált Gordon Murray tervezte jármű jelenleg a világ leghatékonyabb autója, ugyanis negyvennyolc százalékkal kisebb a karbon lábnyoma, mint átlagos társaié.

A kocsi nem éppen nagy, mindössze két és fél méteres hosszal büszkélkedhet. Sok mindenben követi elődjét, mind alakjában, mind menettulajdonságaiban hajaz a T25-re. A huszonöt kilowattos villanymotor 105 km/h-s végsebességre gyorsíthatja a járművet, miközben az egyetlen töltéssel megtehető kilométerek száma meghaladja a 160-at. A százas tempó eléréséhez tizenöt másodpercre van szüksége, és a villamos hajtás összetételét figyelembe véve mindösszesen csak 33 g/km szén-dioxid kibocsátással számolhatunk.

A tervezők azonban nem csak az autóra figyeltek oda, a gyártást is tökéletesen környezetbaráttá tették. Az iStream folyamatot felhasználva a jármű kivételesen alacsony gyártási terhelést ró a környezetre. A folyamat lényegében egy egyszerűsített autógyártási ciklus, aminek köszönhetően a gyártóegység ötödével kisebbre tervezhető.

Mielőtt még bárki azt gondolná, hogy a kocsi a méreteinél fogva nem igazán biztonságos, annak eláruljuk, hogy a törésteszteken, még nagy sebességű frontális ütközéseket szimulálva is kiváló minősítést kapott. Az utasfülkét és a benne ülőket semmilyen sérülés nem érte.

A kocsi tervezése kilencmillió fontba került, melynek felét az állami hátterű Technológiai Stratégiai Bizottság adta. A gondolatok megszületésétől egészen a prototípus szalagról való legördülésig mindössze másfél évre volt szüksége a tervezőknek. Ezen idő alatt nem csak az autót, de a hajtásrendszert is áttervezték, a teljesen új meghajtást pedig a Zytek Automotive nevű cég készítette.

A könnyű szerkezetet tartják legkiemelkedőbb munkájuknak, hiszen ezzel lehet versenyre kelni belsőégésű társaikkal szemben. A szinte tökéletes emisszió és a fogyasztás éppen ezért az elektromos járművek legjobbikává teheti.