Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Balesetmegelőzés az autóutakon
Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár vezetésével tartotta meg alakuló ülését a kétszer egysávos autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének áttekintésére szakosodott esti munkacsoport 2011.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az M15-ös és az M70-es autóutakon a közelmúltban történt, tragikus kimenetelű közlekedési balesetek miatt hozta azt a döntését, mely szerint szakértői testületet kell felállítani a folyamatosan fennálló problémák kivizsgálása érdekében.

A munkacsoport legfőbb feladata az lesz, hogy kivizsgálja a baleseteket kiváltó okokat, meghatározza a lehetséges beavatkozási megoldásokat, majd olyan lehetőségeket tárjon fel melyekkel könnyedén vizsgálhatók az egyes járművezetők. A vizsgálatok végeztével a testület javaslatot fog tenni a 2x1 sávos autóutak szerkezeti kialakítására is. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a rövidtávú programjába integrálta azt az intézkedéssorozatot is, mely szerint az M15-ös autóutat 2x2 sávossá fejlesztenék a jövőben az autóúton áthaladó hatalmas forgalom, valamint a baljós baleseti mutatók miatt.

A valamivel kisebb forgalmú M70-es autóút egyelőre még nem szerepel a fejlesztési programban. A munkacsoport a felmérések és kiértékelések végeztével állást foglal majd az autópályává való fejlesztés szükségességében is. Ha a szakértő testület egyértelműen arra a következtetésre jut, hogy az M70-es autóút biztonságának érdemi javítása nem megoldható a különféle forgalomtechnikai eszközök segítségével, abban az esetben a tárca kész az autóút programba történő integrálására és a beruházás előkészítésének megkezdésére is.

A munkacsoport összetételéről több, fontos állami szerv is gondoskodott. A tagok a Közlekedésfejlesztési Koordinációs központból, az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től, a Közlekedéstudományi Intézetből, a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től, a Magyar Mérnöki Kamarától, a Magyar Útügyi Társaságtól, a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, az Országos Rendőr-főkapitányságtól, valamint az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Zala Megyei Kormányhivatalától kerültek ki.