A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az M15-ös és az M70-es autóutakon a közelmúltban történt, tragikus kimenetelű közlekedési balesetek miatt hozta azt a döntését, mely szerint szakértői testületet kell felállítani a folyamatosan fennálló problémák kivizsgálása érdekében.
A munkacsoport legfőbb feladata az lesz, hogy kivizsgálja a baleseteket kiváltó okokat, meghatározza a lehetséges beavatkozási megoldásokat, majd olyan lehetőségeket tárjon fel melyekkel könnyedén vizsgálhatók az egyes járművezetők. A vizsgálatok végeztével a testület javaslatot fog tenni a 2x1 sávos autóutak szerkezeti kialakítására is. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a rövidtávú programjába integrálta azt az intézkedéssorozatot is, mely szerint az M15-ös autóutat 2x2 sávossá fejlesztenék a jövőben az autóúton áthaladó hatalmas forgalom, valamint a baljós baleseti mutatók miatt.
A valamivel kisebb forgalmú M70-es autóút egyelőre még nem szerepel a fejlesztési programban. A munkacsoport a felmérések és kiértékelések végeztével állást foglal majd az autópályává való fejlesztés szükségességében is. Ha a szakértő testület egyértelműen arra a következtetésre jut, hogy az M70-es autóút biztonságának érdemi javítása nem megoldható a különféle forgalomtechnikai eszközök segítségével, abban az esetben a tárca kész az autóút programba történő integrálására és a beruházás előkészítésének megkezdésére is.
A munkacsoport összetételéről több, fontos állami szerv is gondoskodott. A tagok a Közlekedésfejlesztési Koordinációs központból, az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től, a Közlekedéstudományi Intézetből, a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től, a Magyar Mérnöki Kamarától, a Magyar Útügyi Társaságtól, a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, az Országos Rendőr-főkapitányságtól, valamint az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Zala Megyei Kormányhivatalától kerültek ki.