Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
A Mazda másképpen csinálja
Zöld jármű nem csak elektromos lehet. Ezt bizonyítják a Mazda járművei, melyek kevésbé tekintik forradalmi megoldásnak az elektromos hajtást, ezért inkább megmaradnak a már jól bevált technikák mellett.

A Mazda vezetői szerint az elektromos járművek még nem elég érettek a tömeggyártásra, ezért a japán autógyár a már meglévő, belsőégésű technológiákat fejleszti tökélyre. Egy autógyár sem attól zöld, hogy hibrideket és villanyautókat készít, a technológiai fejlődést is figyelembe lehet venni.

A japán cég rengeteg innovációt vezetett be gyártóegységeiben. 1990 óta már ötvenöt százalékkal csökkentette az üzemek hulladékmennyiségét, ráadásul kilencvenegy százalékban újrahasznosítható anyagokból dolgozik. A poliuretán alkatrészek CFC mentesen készülnek, és az összes japán gyártóegység megkapta az ISO 14001-es minősítést.

A járművek terén is inkább a kibocsátás csökkentésre összpontosított, hiszen három éve már tíz százalékkal csökkentette autóinak kibocsátását, két évvel ezelőtt pedig bemutatta a start-stop rendszert is.

Legnagyobb fejlesztése a járművek motorjaiban mutatkozik meg. A SKYACTIV motorcsalád ugyanis tíz százalékkal könnyebb, tizenöt százalékkal kevesebbet fogyaszt, ráadásul sokkal jobb hatásfokkal dolgozik, mint hagyományos társai. Ezt úgy tudták elérni, hogy a kompresszió viszonyt 14:1-es arányra növelték a benzines és csökkentették a dízelmotoroknál. A dugattyúkat és a kipufogórendszert is teljesen áttervezték, így sokkal kevésbé hajlamos a kopogásos égésre, és a motor égésterében csökkentett hőmérsékletet és nyomást biztosít. Ezek az erőforrások már most teljesítik a 2014-ben életbe lépő Euro 6-os normát, alacsonyabb nitrogén-oxid és korommennyiséget eredményeznek.

Természetesen az elektromos hajtás is foglalkoztatja a Mazdát, ám egyelőre csak a Toyota Priushoz hasonló hibridhajtást fejleszt. Korábban ugyan próbálkoztak hidrogén meghajtású RX8-as típusokkal is, melyek versenyeken indultak, ám úgy tűnik, egyelőre ez a rendszer még nem alkalmas a mindennapi használatra.