A főváros végre megállapodott a francia Alstom vállalattal a szállított metrószerelvények ügyében. A négyes, valamint a kettes metró új szerelvényei korábban nem feleltek meg a magyar szabványoknak, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem engedélyezte a forgalomba helyezésüket.
A fékekkel is gond volt, ezért sem kapták meg a szerelvények a hatóságtól az engedélyeket. Tavaly októberben a BKV Zrt, felmondta az Alstommal kötött szerződést, mondván, hogy a szerelvények nem kapták meg a kívánt határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt. Ettől fogva hosszas, pontosabban több hónapos vita kerekedett, melynek végül a francia bíróság vetett véget a magyar közlekedési vállalat számára kedvező döntéssel. Végre tárgyalóasztalhoz ülhetett Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója, valamint Tarlós István, Budapest főpolgármestere.
Sikerült tehát minden vitás kérdésben megegyezniük. A főpolgármester már egy korábbi találkozón egy tizenkét pontos javaslatcsomaggal rukkolt elő, melyet az Alstom-vezér majdnem teljesen el is fogadott, ám a tizenkettedik pontot, a vis maior ügyet nem tudták megtárgyalni.
A két fél azonban újra asztalhoz ült, és végül meg is állapodtak az utolsó vitás kérdésben is. Részleteket ugyan még nem közöltek, ám azt már lehet tudni, hogy a részletes szerződést a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön tárgyalja.