Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Jöhet az új metró?
Budapest talán újra fellélegezhet, hiszen véget érni látszik az Alstommal folytatott vitás metrószerelvény ügy. A legfrissebb információk szerint a főpolgármesternek sikerült megállapodnia a francia céggel minden vitás kérdésben.

A főváros végre megállapodott a francia Alstom vállalattal a szállított metrószerelvények ügyében. A négyes, valamint a kettes metró új szerelvényei korábban nem feleltek meg a magyar szabványoknak, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem engedélyezte a forgalomba helyezésüket.

A fékekkel is gond volt, ezért sem kapták meg a szerelvények a hatóságtól az engedélyeket. Tavaly októberben a BKV Zrt, felmondta az Alstommal kötött szerződést, mondván, hogy a szerelvények nem kapták meg a kívánt határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt. Ettől fogva hosszas, pontosabban több hónapos vita kerekedett, melynek végül a francia bíróság vetett véget a magyar közlekedési vállalat számára kedvező döntéssel. Végre tárgyalóasztalhoz ülhetett Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója, valamint Tarlós István, Budapest főpolgármestere.

Sikerült tehát minden vitás kérdésben megegyezniük. A főpolgármester már egy korábbi találkozón egy tizenkét pontos javaslatcsomaggal rukkolt elő, melyet az Alstom-vezér majdnem teljesen el is fogadott, ám a tizenkettedik pontot, a vis maior ügyet nem tudták megtárgyalni.
A két fél azonban újra asztalhoz ült, és végül meg is állapodtak az utolsó vitás kérdésben is. Részleteket ugyan még nem közöltek, ám azt már lehet tudni, hogy a részletes szerződést a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön tárgyalja.