A német légitársaság, a Lufthansa most kezdi tesztelni a bioüzemanyagok adta lehetőséget. Ők is jól tudják, hogy egyelőre nem lehet tisztán megújuló energiával repülni, ám a kerozin és bioüzemanyag keveréke már tökéletesen megfelelhet a repülőgép hajtóanyagaként.
Hat hónapos tesztsorozat veszi tehát kezdetét, melyben a főszerepet a bioüzemanyag játssza. A világon ez lesz az első légitársaság, amely ilyen hosszú időtartamú vizsgálatot fog végezni annak céljából, hogy a megújuló energiaforrás mennyire alkalmas a felhasználhatóság szempontjából.
A társaság egyik, A-321-es jelzésű repülőgépe lesz a tesztalany, mégpedig oly módon, hogy a két hajtómű egyikét csak kerozinnal, a másikat pedig kerozin és bioüzemanyag keverékével táplálják. Számítások szerint a tesztrepülések során összesen 1500 tonna szén-dioxiddal fognak kevesebbet juttatni a légkörbe, s ez elég komoly teljesítmény. A gép Frankfurt és Hamburg között jár majd oda-vissza, és az utak során azt is megvizsgálják, hogy az újfajta hajtóanyag milyen hatást gyakorol a hajtómű élettartamára, valamint azt, hogy mennyire biztonságos vele repülni.
Természetesen a hathónapos próbasorozatnak ára van, mégpedig hat és félmillió euró. Ez jelentős összeg még egy légitársaság számára is, ezért segítséget kellett keresniük a tervek megvalósításához. Éppen kapóra jött nekik, hogy a német kormány mindent meg akar tenni annak érdekében, hogy országa zöldebb legyen, így a kutatási program véghezviteléhez két és fél euró támogatást sikerült kérni az államtól.
A próbasorozat sikerrel zárulta esetén több gépen is alkalmazni fogják a megújuló energiát, és valószínűleg több légitársaság is követi majd a példájukat.