Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
A Lufthansa bioüzemanyagot tesztel
A dráguló olajárak már nem csak az autósokat és gyártókat kényszerítik a legújabb, lehetőleg nagyon takarékos megoldások alkalmazására, hanem a szállítmányozási cégeket is. Éppen ezért a repülésben is kellenek az eredmények.

A német légitársaság, a Lufthansa most kezdi tesztelni a bioüzemanyagok adta lehetőséget. Ők is jól tudják, hogy egyelőre nem lehet tisztán megújuló energiával repülni, ám a kerozin és bioüzemanyag keveréke már tökéletesen megfelelhet a repülőgép hajtóanyagaként.

Hat hónapos tesztsorozat veszi tehát kezdetét, melyben a főszerepet a bioüzemanyag játssza. A világon ez lesz az első légitársaság, amely ilyen hosszú időtartamú vizsgálatot fog végezni annak céljából, hogy a megújuló energiaforrás mennyire alkalmas a felhasználhatóság szempontjából.

A társaság egyik, A-321-es jelzésű repülőgépe lesz a tesztalany, mégpedig oly módon, hogy a két hajtómű egyikét csak kerozinnal, a másikat pedig kerozin és bioüzemanyag keverékével táplálják. Számítások szerint a tesztrepülések során összesen 1500 tonna szén-dioxiddal fognak kevesebbet juttatni a légkörbe, s ez elég komoly teljesítmény. A gép Frankfurt és Hamburg között jár majd oda-vissza, és az utak során azt is megvizsgálják, hogy az újfajta hajtóanyag milyen hatást gyakorol a hajtómű élettartamára, valamint azt, hogy mennyire biztonságos vele repülni.

Természetesen a hathónapos próbasorozatnak ára van, mégpedig hat és félmillió euró. Ez jelentős összeg még egy légitársaság számára is, ezért segítséget kellett keresniük a tervek megvalósításához. Éppen kapóra jött nekik, hogy a német kormány mindent meg akar tenni annak érdekében, hogy országa zöldebb legyen, így a kutatási program véghezviteléhez két és fél euró támogatást sikerült kérni az államtól.

A próbasorozat sikerrel zárulta esetén több gépen is alkalmazni fogják a megújuló energiát, és valószínűleg több légitársaság is követi majd a példájukat.