Akár kilencven százalékkal is csökkenhet a levegő kén-dioxid szennyezettsége, ha az Európai Unió elfogadja az Európai bizottság nemrégiben közzétett javaslatát, mely szerint az évtized közepétől drasztikus mértékben lecsökkentenék a hajók üzemanyagának kéntartalmát.
Az egyelőre még csak jogszabály-javaslat formában lévő szabályozásnak köszönhetően a szintén szennyező anyagnak számító apró részecskék kibocsátása nyolcvan százalékkal csökkenne - áll az uniós végrehajtó szerv közleményében. A bizottsági szakértők többféle számítást is elvégeztek annak érdekében, hogy megéri-e ez az intézkedéssorozat, és úgy ítélték meg, hogy a költségek ugyan 2,6 és 11 milliárd euró közé rúgnak, ám a közegészségügy haszna legalább 15 és 34 milliárd euró közé tehető.
A folyékony üzemanyagok kéntartalmáról szóló uniós irányelvet vizsgálná felül az említett jogszabály-javaslat. Erre azért volt szükség, mert legfőképpen a Baltikumban, az Északi-tengeren, valamint a La Manche-csatornán közlekedő hajók által felhasznált tüzelőanyagok kéntartalma jelenleg is nagyon magas. Mint azt jól tudjuk, a levegő magas kéntartalma erősen károsítja egészségünket, ezért mielőbbi intézkedésre volt szükség.
2015. január 1.-től a felhasznált tüzelőanyagok megengedett legmagasabb kéntartalma a jelenlegi 1,5 százalékról 0,5 százalékra csökkenhet a fentebb felsorolt területeken. A bizottság azt szeretné elérni, hogy 2020 januárjától az egyéb területeken forgalmazott üzemanyagok kéntartalma 4,5 százalékról 0,5 százalékra csökkenjen.