Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Alkalmas lehet
Minden nap találkozunk elektromos eszközökkel, és szinte már fel sem fogjuk az őket működtető energia jelentőségét, Gondoljunk bele; mi lenne velünk elektromos áram nélkül? Nem tudnánk lényegében semmilyen gépünket működtetni, de még a Mini E-t sem lehetne vele feltölteni.

A BMW és a Siemens közös fejlesztésének, a Mini E-nek a próbaüzeme befejeződött. Egy évvel ezelőtt adta át a két gyártó a járműveket mindennapos tesztelésre magánszemélyeknek, valamint flotta-üzemeltetőknek az „Együtt Münchenért" program keretein belül.

A németek egyre komolyabban veszik környezetük védelmét, így a negyven darab autó is pillanatok alatt ideiglenes gazdára talált. A főként városi környezetben használható negyven darab jármű összesen mintegy háromszázezer kilométert tett meg tavaly óta, ezzel is bizonyítva a társadalomnak a mindennapi használatra való alkalmasságát. Sőt, a tesztelők többsége úgy nyilatkozott, hogy kifejezetten élvezetes volt a járművet vezetni.

A kocsi átlagos hatósugara nem éppen óriási, a vezetőnek be kell érnie 127 kilométerrel. Nagy meglepetésre a sofőrök nyolcvanhét százaléka úgy ítélte meg, hogy ez a távolság bőségesen kielégíti a napi használatot. Arról is kifaggatták őket, hogy mit gondolnak a töltési rendszerről. Többségük, egészen pontosan nyolcvannyolc százalékuk úgy vélte, hogy az otthoni, illetve a munkahelyen való feltöltés sokkal kellemesebb, mint egy nyilvános töltőoszlop használata.

A kocsi egyik legfontosabb vonzereje, hogy teljesen környezetbarát módon üzemel, így érthető, hogy a vezetők több mint fele azt szeretné, hogy a járműveket kizárólag megújuló energiaforrásból származó energiával lehessen feltölteni.

A tesztelők között volt a Bajor Vöröskereszt is, aki a mindennapos járóbeteg-gondozásra fordított fuvarok nyolcvankét százalékát tudta lebonyolítani a Mini E-k segítségével, így flottájának tíz darab elektromos járműve kiválóra vizsgázhatott.

A BMW és a Siemens elégedett volt a kísérlettel, és következő lépésként azt tűzte ki célul maga elé, hogy olyan gyorstöltő rendszert fejlesszen ki, amely egyenárammal működik. Ennek tesztelésére a BMW Activ-E járművét és a Siemens egyenáramú töltőoszlopát használják majd fel. A két partnercég úgy gondolja, hogy technológiájával a töltési ciklust gyorstöltés üzemmódban akár harminc percre is le tudja szorítani.