Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Napelemes lehet a jövő töltője
Az elektromos járművek egyik kulcsfontosságú problémája a töltés. A töltőoszlopok sokfélék lehetnek, ám a jövőbeni célok között itt is inkább a zöld megoldásokra fordul a figyelem. A Nissan és a 4R Energy Corporation együttes erővel dolgozik a megoldáson.

A legmodernebb technológiával készült töltőrendszer képes arra, hogy a napelemek által termelt energiát eltárolja, majd egy adott időpontban az elektromos jármű töltésére felhasználja. A rendszer tesztüzeme már folyik, a szerkezet a Nissan Motor Co. yokohamai irodájánál található.

Az iroda tetejére rengeteg napelemet szereltek, melyek négyszer annyi lítium-ionos akkumulátort táplálnak, mint amennyi egy Nissan Leaf-ben van. Az épület aljában hét töltőállomás található, melyek közül három gyorstöltő, négy pedig normál töltő. Az akkumulátorok tárolókapacitása akkora, hogy évente 1800 Leaf-et képes teljes mértékben feltölteni. A rendszer legfontosabb jellemzője, hogy az autók töltése közben -más rendszerekkel ellentétben- nem szabadul fel üvegházhatású gáz, hiszen teljes mértékben megújuló energiaforrásból nyerik az energiát.

A szerkezet tehát teljesen környezetbarát, ráadásul bármely napszakban használható, hiszen a benne működő akkumulátorok éjszaka is megőrzik a töltésre fordítható energiát. Adatai a következők: napenergia cella: 40 kW; tároló akkumulátorok teljes kapacitása: 96 kWh; az összekötött akkumulátork szabályozó rendszerének kimenő teljesítménye: 200kW; töltő berendezések teljesítménye: 3x50 kW, illetve 4x3,3 kW.

A Nissan és a Sumimoto Corporation által tavaly létrehozott vegyesvállalat, a 4R Energy Corporation már korábban nekilátott a Leaf-ekben használt akkumulátorok tárolókapacitásának vizsgálatának, azonban a rendszer csak most érett meg a kísérleti üzemre. A cég úgy tervezi, hogy a közeljövőben már meg is jelenik a piacon, ám egyelőre csak a közepes méretű, közintézményekben történő használatra tervezett energiatároló rendszereivel. Mindent megtesz annak érdekében, hogy a világot jó irányba terelje, és elősegítse a nulla-kibocsátású társadalom megvalósulását.