Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A legjobb megoldás?
A tökéletes megoldást nagyon sokáig kell keresni, és a hozzá vezető úton rengeteg variációt ki kell próbálni, hiszen csak számos kísérlet során juthatunk el a célig. A Volvo is hasonlóképpen tesz, ám kísérleti anyagát megosztja az érdeklődőkkel is.

A svéd autógyártó kísérletet tesz arra, hogy megépítse a tökéletes hibridet, amivel akár ezer kilométert is meg lehet tenni. A káros anyag kibocsátás mértékét a mérnökök megpróbálják a lehető legalacsonyabb szintre szorítani, így találván meg a hibátlan elektromos járművet.

A háromféle kísérleti rendszer alapja egy háromhengeres, benzinnel és bioetanollal egyaránt üzemeltethető belsőégésű motor, egy negyven kilowatt teljesítményű generátor, valamint a 111 lóerős villanymotor, amely mindhárom esetben az első kerekeket hajtja.
Az egyes számú terv szerint a belsőégésű motor hatvan lóerős, és a csomagtartó padlólemeze alatt kapott helyet. Közvetlenül hajtja meg az akkumulátorok töltésére, illetve a villanymotor energiaellátására szolgáló generátort. Ebben az esetben a jármű hatótávolsága 1110 kilométer lehet, melynek tíz százalékát tisztán elektromos üzemben képes megtenni.

A második variációban maradt a hasonló elrendezés, ám annyi különbséggel, hogy a motort megspékelték egy turbófeltöltővel, amely a motort 190 lóerősre tornázza fel. Ez már elég ahhoz, hogy egy hétsebességes automataváltón keresztül közvetlenül a hátsó kerekeket is hajtaná. Ha a villanymotor teljesítményét is hozzáadjuk, akkor egy háromszáz lóerős járművet kapunk, amely tisztán elektromos hajtással már csak hetvenöt kilométert képes megtenni, ám autópályán használva a kocsit kiváló emissziós értékeket és fogyasztást kapunk. Vegyes üzemben ezer kilométer körüli hatótávolsággal rendelkezik.

A harmadik variáns már nem a Volvo C30 Electric alapjaira épül, ugyanis nagyobb helyszükségletet igényel. A mérnökök ezért a V60-as modellt választották. Ebben az esetben mindkét erőforrás elől kapott helyet és együttes erejük szintén háromszáz lóerő. Annyi a különbség az előzőekhez képest, hogy itt mindkét motor az első kerekeket hajtja, ám a belsőégésű motor csak nagyobb sebességnél kapcsolódik be a hajtásláncba. A hatótávolság így 1050 kilométer lehet.

A tesztek csak jövő nyáron veszik kezdetüket, mégpedig két, külön-külön finanszírozott projekt keretén belül. Csak azután fognak győztest hirdetni, miután minden lehetőséget megvizsgáltak és egyértelművé válik, hogy melyik megoldás komfortosabb és vezethetőbb.