Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A magyar vonatoké lehet a jövő
Úgy tűnik, újra beindulhat a valódi, magyar fejlesztésű vasúti szerelvények gyártása. A szolnoki járműjavító kezdeményezésére ugyanis a jövőben két személyszállító, akár az InterCity járatok közlekedési igényeit is kielégítő kocsikat hozzanak létre.

A MÁV Zrt. Igazgatósága elfogadta a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. által beadott javaslatot, mely szerint a szolnoki műhely létrehozhat két személyszállító kocsit. A tervek szerint már jövőre elkészülhet az áhított prototípus, amely akár kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhet.

A MÁV-START Zrt. igényei szerint készülnek majd el az új kocsik, így mindenben megfelelnének a jelen és a jövő műszaki és komfortigényeinek. Olyan elektromos rendszert építenek ki rajta, amely biztosítani fogja az elektromos eszközök teljes körű energiaellátását, valamint a legmodernebb, GPS alapú, külső és fedélzeti audiovizuális rendszert és a vezeték nélküli internetet is egyidejűleg működteti. Természetesen a járművön egyéb kényelmi berendezések várnak majd az utasokra; ilyen lesz a zárt rendszerű toalett, a klimatizált utastér, valamint a nagypaneles, korszerű műanyagból készült utastérburkolat.

A kocsik közlekedési sebessége meghaladhatja a kétszázas tempót, s ezzel eleget tehet a nemzetközi közlekedési követelményeknek, vagyis sikeres bemutatkozás esetén akár exportálhatunk is belőle.

A járművet a legkülönfélébb alkatrészekből állítják majd össze, melyeket nyitott közbeszerzési pályázat kiírásával szeretnének a legjobb árakon beszerezni. Természetesen azt szeretnék, ha ezek a részegységek hazai beszállítóktól érkeznének a jövőben, így a magyar ipar tovább fejlődhetne, sőt, új munkahelyek jöhetnének létre. A kocsik megépítése azonban nem kis anyagi megterhelést jelent a cégnek, ezért a jövőben Európai Uniós pályázati források bevonását tervezi a projektbe.

A projekt legfőbb célja, hogy a külföldi beszerzési forrásokkal szemben olcsóbb alternatívát kínáljon a MÁV tervezett jármű felújítási programja részére. A sorozatgyártás segítségével lehetőség nyílna az immáron tizenhét éve szünetelő, hazai, vasúti járműgyártás újraindítására.