Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Kell nekünk dugódíj?
A budapesti dugódíjat többen elhibázott lépésnek tartják. A tervezett bevezetéssel a számítások szerint nem tudnák azt elérni, hogy a főváros utcáin kevesebb jármű futkosson nap, mint nap, így inkább a közösségi közlekedést kellene fejleszteni.

Staudt Gábor, a Jobbik budapesti elnöke elhibázott lépésnek tarja a dugódíj bevezetését, ugyanis ez csak az autósokra kivetett „újabb sarc". A többletteher nem lehet szempont a bevételek termelésénél, hiszen az Európai Unió nyolcvan-kilencven százalékosan támogatja a közösségi közlekedést.

A politikus azt is elmondta, hogy a dugódíj tervezésekor öt százalékos forgalomcsökkenéssel számoltak, amit egyszerűen el lehetne érni úgy is, hogy a tömegközlekedést fejlesztik, ezáltal vonzóbbá teszik az emberek számára. Ráadásul a dugódíj bevezetésére és fenntartására akár harminchétmilliárd forintot is költhet a főváros, ez a pénz pedig irreálisan magas, hiszen még az sem biztos, hogy egyáltalán termel-e nyereséget. Példaként az elnök a Parking Kft.-t említette meg, melynek jelenleg is pluszpénzt kell adni, hogy működése fenntartható legyen.

A dugódíjjal a szolgáltatások ára is emelkedne, a belvárosi üzletek forgalma viszont lényegesen csökkenne, vagyis sokak tönkre mennének az intézkedés miatt. Staudt szerint a jelenlegi parkolási díjak szintén egyfajta dugódíjként szolgálnak, így az újabb „sarc" kivetése helyett inkább a közlekedésfejlesztéssel kellene foglalkoznia a fővárosnak.

Szerencsére a dugódíjat csak a négyes metróvonal befejezése után vezetnék be, mivel ez volt az egyik feltétele a projekt unió általi támogatásának. A képviselő szerint felül kellene vizsgálni a kérdést, hiszen valószínűleg a nagymértékű közlekedésfejlesztés esetén az unió nem feltétlenül ragaszkodna a dugódíj bevezetéséhez.