Staudt Gábor, a Jobbik budapesti elnöke elhibázott lépésnek tarja a dugódíj bevezetését, ugyanis ez csak az autósokra kivetett „újabb sarc". A többletteher nem lehet szempont a bevételek termelésénél, hiszen az Európai Unió nyolcvan-kilencven százalékosan támogatja a közösségi közlekedést.
A politikus azt is elmondta, hogy a dugódíj tervezésekor öt százalékos forgalomcsökkenéssel számoltak, amit egyszerűen el lehetne érni úgy is, hogy a tömegközlekedést fejlesztik, ezáltal vonzóbbá teszik az emberek számára. Ráadásul a dugódíj bevezetésére és fenntartására akár harminchétmilliárd forintot is költhet a főváros, ez a pénz pedig irreálisan magas, hiszen még az sem biztos, hogy egyáltalán termel-e nyereséget. Példaként az elnök a Parking Kft.-t említette meg, melynek jelenleg is pluszpénzt kell adni, hogy működése fenntartható legyen.
A dugódíjjal a szolgáltatások ára is emelkedne, a belvárosi üzletek forgalma viszont lényegesen csökkenne, vagyis sokak tönkre mennének az intézkedés miatt. Staudt szerint a jelenlegi parkolási díjak szintén egyfajta dugódíjként szolgálnak, így az újabb „sarc" kivetése helyett inkább a közlekedésfejlesztéssel kellene foglalkoznia a fővárosnak.
Szerencsére a dugódíjat csak a négyes metróvonal befejezése után vezetnék be, mivel ez volt az egyik feltétele a projekt unió általi támogatásának. A képviselő szerint felül kellene vizsgálni a kérdést, hiszen valószínűleg a nagymértékű közlekedésfejlesztés esetén az unió nem feltétlenül ragaszkodna a dugódíj bevezetéséhez.