Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Nincs megoldás a midibuszokra
Budapest egyik legfontosabb nevezetessége a Budai vár. Rengeteg turista látogatja meg nap, mint nap, azaz csak látogatná, ha nem hibásodnának meg folyton az oda közlekedő járatok. A BKV egyelőre hallgat a kiírandó tenderről, mely megoldást jelenthetne a problémára.

Budapesten, több helyen is közlekednek midibuszok, melyeket olyan helyeken használ a BKV, ahol szűkösek az utak, nagyok az emelkedők és viszonylagosan kicsi az utasforgalom. A buszok elhasználódása miatt nagyon nagy gondot okoz a hálózat fenntartása, a BKV azonban egyelőre hallgat a járműpark cseréjére kiírandó tenderről.

A közlekedési vállalat az egyik napilap kérdésére reagálva elmondta, hogy az útvonal vezetési sajátosságok, egyéb korlátozások és a földrajzi adottságok miatt több vonalon is midibuszokat közlekedtet. Ezek meghibásodása esetén csak szűkös beavatkozási lehetőségek állnak rendelkezésre annak céljából, hogy a buszforgalmat szinte zavartalanul üzemeltessék tovább. Ezzel sokszor veszélybe is kerül a megfelelő szintű szolgáltatás nyújtása, amit az utasok rossz néven is vesznek.

Mivel nincsenek tartalékkapacitások, így elsősorban a különböző vonalakon történő járműátcsoportosításokról lehet szó. Ilyen például a 16-os számú járatcsalád, ugyanis itt a legmagasabb a kiadott járművek száma, vagyis a más vonalakon meghibásodott buszokat innen tudják pótolni. Abban az esetben azonban, amikor már a rengeteg meghibásodás miatt lecsökken a járatszám, vagyis nincs pótló busz, akkor a BKV csak ideiglenes tereléssel, vagy megosztott útvonalon tudja közlekedtetni szóló autóbuszait, melyekkel -ha nem is teljes egészében- ki tudja váltani a midibuszait.

A piaci elemzők szerint siralmas a helyzet, így az megkívánná a mielőbbi pályázat kiírását, melyben már magas rutinra tett szert a közlekedési vállalat, hiszen két éve folyamatosan pályáztatja a már régen elavulttá vált, gazdaságtalan járműveinek cseréjét. Szám szerint negyven midibusz szorulna cserére, ám ezt eddig valami mindig hátráltatta. Általában a legerősebb visszafogó tényező a közbeszerzéssel kapcsolatos kifogás volt. Utoljára márciusban döntött úgy a cég, hogy nem köt szerződést az Orangeways Zrt.-vel, aki a pályázatot megnyerte.