Budapesten, több helyen is közlekednek midibuszok, melyeket olyan helyeken használ a BKV, ahol szűkösek az utak, nagyok az emelkedők és viszonylagosan kicsi az utasforgalom. A buszok elhasználódása miatt nagyon nagy gondot okoz a hálózat fenntartása, a BKV azonban egyelőre hallgat a járműpark cseréjére kiírandó tenderről.
A közlekedési vállalat az egyik napilap kérdésére reagálva elmondta, hogy az útvonal vezetési sajátosságok, egyéb korlátozások és a földrajzi adottságok miatt több vonalon is midibuszokat közlekedtet. Ezek meghibásodása esetén csak szűkös beavatkozási lehetőségek állnak rendelkezésre annak céljából, hogy a buszforgalmat szinte zavartalanul üzemeltessék tovább. Ezzel sokszor veszélybe is kerül a megfelelő szintű szolgáltatás nyújtása, amit az utasok rossz néven is vesznek.
Mivel nincsenek tartalékkapacitások, így elsősorban a különböző vonalakon történő járműátcsoportosításokról lehet szó. Ilyen például a 16-os számú járatcsalád, ugyanis itt a legmagasabb a kiadott járművek száma, vagyis a más vonalakon meghibásodott buszokat innen tudják pótolni. Abban az esetben azonban, amikor már a rengeteg meghibásodás miatt lecsökken a járatszám, vagyis nincs pótló busz, akkor a BKV csak ideiglenes tereléssel, vagy megosztott útvonalon tudja közlekedtetni szóló autóbuszait, melyekkel -ha nem is teljes egészében- ki tudja váltani a midibuszait.
A piaci elemzők szerint siralmas a helyzet, így az megkívánná a mielőbbi pályázat kiírását, melyben már magas rutinra tett szert a közlekedési vállalat, hiszen két éve folyamatosan pályáztatja a már régen elavulttá vált, gazdaságtalan járműveinek cseréjét. Szám szerint negyven midibusz szorulna cserére, ám ezt eddig valami mindig hátráltatta. Általában a legerősebb visszafogó tényező a közbeszerzéssel kapcsolatos kifogás volt. Utoljára márciusban döntött úgy a cég, hogy nem köt szerződést az Orangeways Zrt.-vel, aki a pályázatot megnyerte.