A megrendelésnek megfelelően a Siemens két darab Simis típusú elektronikus jelző- és váltóállító központot, egy darab Iltis típusú távvezérlő rendszert, valamint tizenöt darab Simis LC típusú, az útátjárók tökéletes biztosítására szolgáló berendezést szállít le a megrendelésnek megfelelően.
A fejlesztésre az ETCS, vagyis az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer kiépítése miatt van szükség, melynek egyik eleme, egészen pontosan a Trainguard 200 RBC típusú berendezés felügyeli majd a vasúti közlekedést az adott pályaszakaszon. Az üzembe helyezés várható ideje 2013-ra tehető. A rendszer részegységeinek alkatrészei a Siemens és partnerei üzemeiben készülnek majd, többek között Budapesten, Braunschweigben és Wallisellenben.
A hatvanöt kilométer hosszú pályaszakasz az V. Páneurópai Közlekedési Folyosó egyik fontos részét képezi, mely Magyarországon keresztül Olaszországot, Horvátországot, Szlovéniát és Ukrajnát köti össze. Nem csak az utasforgalom, hanem a teherforgalom is kiemelkedően magas értéket tesz ki, pontosan húsz százaléknyi szállítás történik vasúton, ugyanis a nagyobb szállítási szükséglettel rendelkező vállalatok a vasutat használják eszközként a kiváló tengeri kikötői összeköttetései miatt.
A magyar vasúti fejlesztésekre az Európai Unió 2013-ig 1,8 milliárd eurót bocsát rendelkezésre, melyben a Siemens Mobility Divíziójának adott megbízásnak is helye van. A pályaszakaszon az ETCS rendszer második szintjét valósítják meg a Siemens segítségével, azonban Székesfehérvár állomás biztosítóberendezéssel történő felszerelése már nem tartozik a megbízáshoz.
Az ETCS nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a szerelvény és a vasúti pálya között szoros együttműködési felület legyen, így biztosítva a egyes országok átjárhatóságát. Mivel a közlekedés ennek köszönhetően gördülékenyebbé és biztonságosabbá válik, a menetidők nagymértékben megrövidülhetnek a jövőben.