Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Vasúti pálya modernizálás
Siemens technikával szerelik fel az V. Páneurópai Vasúti folyosó egyik pályaszakaszát. A Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vasútvonalon ötvenhárommilliós beruházást hajthat végre a Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt.

A megrendelésnek megfelelően a Siemens két darab Simis típusú elektronikus jelző- és váltóállító központot, egy darab Iltis típusú távvezérlő rendszert, valamint tizenöt darab Simis LC típusú, az útátjárók tökéletes biztosítására szolgáló berendezést szállít le a megrendelésnek megfelelően.

A fejlesztésre az ETCS, vagyis az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer kiépítése miatt van szükség, melynek egyik eleme, egészen pontosan a Trainguard 200 RBC típusú berendezés felügyeli majd a vasúti közlekedést az adott pályaszakaszon. Az üzembe helyezés várható ideje 2013-ra tehető. A rendszer részegységeinek alkatrészei a Siemens és partnerei üzemeiben készülnek majd, többek között Budapesten, Braunschweigben és Wallisellenben.

A hatvanöt kilométer hosszú pályaszakasz az V. Páneurópai Közlekedési Folyosó egyik fontos részét képezi, mely Magyarországon keresztül Olaszországot, Horvátországot, Szlovéniát és Ukrajnát köti össze. Nem csak az utasforgalom, hanem a teherforgalom is kiemelkedően magas értéket tesz ki, pontosan húsz százaléknyi szállítás történik vasúton, ugyanis a nagyobb szállítási szükséglettel rendelkező vállalatok a vasutat használják eszközként a kiváló tengeri kikötői összeköttetései miatt.

A magyar vasúti fejlesztésekre az Európai Unió 2013-ig 1,8 milliárd eurót bocsát rendelkezésre, melyben a Siemens Mobility Divíziójának adott megbízásnak is helye van. A pályaszakaszon az ETCS rendszer második szintjét valósítják meg a Siemens segítségével, azonban Székesfehérvár állomás biztosítóberendezéssel történő felszerelése már nem tartozik a megbízáshoz.

Az ETCS nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a szerelvény és a vasúti pálya között szoros együttműködési felület legyen, így biztosítva a egyes országok átjárhatóságát. Mivel a közlekedés ennek köszönhetően gördülékenyebbé és biztonságosabbá válik, a menetidők nagymértékben megrövidülhetnek a jövőben.