Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A legújabb hibrid BMW
A BMW legújabb tanulmányautója nem csak különleges, de mindenféle jövőbe mutató technológiai megoldással fel van vértezve. A korábban bemutatott BMW Vision Efficient Dynamics tanulmány már korábban bemutatásra került, ám most tökéletesítették járművüket a bajorok.

A német autógyártó már két generációval előrébb jár társainál, hiszen olyan futurisztikus járgányokat kreál, melyek a mai emberek nagytöbbsége számára még idegennek tűnhet. A hibrid hajtás azonban már jól ismert fogalom.

A mérnökök azt az irányelvet követték, mely szerint kevés üzemanyaggal és segédhajtással könnyedén megalkotható a kis fogyasztású sportkocsi. Az i8 névre keresztelt jármű ugyanis minden kétséget kizáróan sportautónak született, akár a külső vonalait, akár a belső tér kialakítását, akár pedig a hajtásláncát vesszük górcső alá.

Leginkább különleges technikai megoldása az a másfél literes, benzinüzemű motor, amely három hengerrel és egy turbófeltöltővel van felvértezve, és amely 225 lóerőt teljesít. Mellette működik a százharminc lóerős villanymotor is, amely a rendszer összteljesítményét így 355 lóerőre, és elképesztő 550 Nm-es forgatónyomatékra emeli. Mindehhez a már megszokott, átlagos súly párosul, ugyanis az autó saját tömege mindösszesen 1480 kilogramm, ami az akkumulátorok tömegét figyelembe véve nem is olyan magas érték.

Kinézetével éppen egyensúlyban vannak menettulajdonságai is, hiszen a száz kilométeres óránkénti sebességre való felgyorsítás mindösszesen 4,6 másodpercet vesz igénybe, ami egy ekkora autónál nem nevezhető rossz értéknek. Végsebességét a mérnökök leszabályozták az elektronikával, így már „csak" 250 kilométeres sebességgel képes száguldani a jármű óránként.

A töltése konnektorról történhet, így a jármű tervezésekor lényegesen kisebb elektromotorral megtehető távolsággal számoltak, mint az i3 esetében. A kizárólag villanymotorral való hajtás esetén csak harmincöt kilométert képes megtenni a jármű, ám ezt ellensúlyozza a koprodukcióban elérhető fogyasztás. Az i8 száz kilométeren beéri 2,7 liter benzinnel, szén-dioxid kibocsátása pedig csak 66 g/km. Az akkumulátorcsomag két óra alatt teljesen feltölthető a hálózatról.