Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
Piezokacsa
A pénzcentrum.hu információja szerint a piezo elektromos hatás keltette töltésmegoszlást csapolná meg, vezetné el és gyűjtené össze egy izraeli mérnökökből álló kutatócsoport. A szükséges nyomást a kristályokon áthaladó autó súlya szolgáltatná. A kutatók azt állítják minden kilométer útszakasz - és itt nyilván a nagyforgalmú autópálya szakaszokra gondol - nyolc elektromos kisautó üzemanyag szükségletét lesz képes fedezni.
Az eredetileg a motorauthority.com megjelent hír szerint az új útszakasz tesztelését januárban kezdik meg a fejlesztők.
A teljes brit autópálya hálózat felszerelése ezek alapján  kb 34.000 kisautó üzemanyag szükségletét fedezné.



Többen - de úgy látszik nem elegen - kételkedve fogadják az ötletet, miszerint a meghajtáshoz szükséges üzemanyag abból az útszakaszból eredne, amelyen a járművek közlekednek.
Mások fantáziáját is megmozgatta a járművek kinetikus energiája. A kalirorniai Terry Kenney tányér formájú tartályokat helyezne az utak alá, amelyeket a kamionok nyomnának össze, s a keletkezett nyomásnövekedést alakítaná át elektromos energiává - írta korábban a motorauthority.com. A beszámoló szerint a feltaláló még keresi a befektetőket


Vélemény
Mi nem a kételkedőkhöz tartozunk, hanem azokhoz, akik szerint az ilyen projektek képesek hatásosan lejáratni a megújuló energia források kutatása felé irányuló bizalmat. Gondolom senkinek sem kell elmagyarázni, hogy a piezo kristály összenyomása során keletkezett kis gödörből való kimászás a gépjárműnek folyamatos többletenergiájába kerül. Magyarul többet fogyaszt. Ezt az amúgy sem csúcs hatásfokon felhasznált benzinégetésből származó energiát további alacsony hatásfokú átalakító és közvetítő rendszerrel juttatjuk be egy akármibe, mondjuk elektromos autóba.
Még a létesítés és üzemeltetés kérdésével nem is foglalkoztunk, ami csak a nem létező mérnöki hasunk szerint is jóval meghaladja bármely hagyományos erőmű 1 kW-jára vetített értéket.
Javaslunk egy szinte ingyenes, azonnal bevezethető rendszert: aki benzint "akar" ilyen célra áldozni, vontasson egy kisautót! Így nem tízezres, de milliós nagyságrendben gurulhatnának. Ha netán beülnének utasai a vontató gépbe (a kisautó vissza a garázsba), még az autópálya is nyitva állna előttük.
Ha esetleg diplomát sem kaphatna olyan, aki nem tud egy zárt és egy nyilt rendszert megkülönböztetni még jobb lenne. Aki pedig közpénzt öl ilyen projektbe, még ha nem is műszaki végzettségű....