A cég elsősorban a magyar piacra készítette a járművet és közel egyéves fejlesztőmunka eredményeként születhetett meg. A helyközi valamint elővárosi vonalakra egyaránt alkalmas busz sorozatgyártásra is alkalmas, egyelőre a második darab a Kapos volánnál teljesít majd szolgálatot.
A korábban már bemutatott, két és félmillió dolláros fejlesztések eredményeképpen megszületett NABI BRT alapjait és formatervét felhasználva születhetett meg a Sirius család legújabb elővárosi járműve. A busz abból a szempontból is előnyös, hogy moduláris felépítésének köszönhetően akár az összes európai ország szabványának képes megfelelni némi nemű átalakítás folytán. A jelenlegi jármű kifejezetten a magyar igényekre lett elkészítve.
Az autóbusz rettentően sokrétű, hiszen az alapkonstrukció lehetővé teszi, hogy elővárosi, illetve helyközi járatként is üzemelhessen, ugyanakkor kialakításának köszönhetően a jelenlegi szóló verzió mellett akár csuklós, illetve troli változat is készülhet belőle. A hajtásáról természetesen dízelmotor gondoskodik, ám könnyedén átépíthető gáz, vagy akár hidrogén meghajtású járművé.
Szintén a moduláris kialakításnak köszönhető, hogy ha egy üzemeltető többféle autóbuszt szeretne választani a buszcsaládból, akkor a javításokhoz nem kell különféle alkatrészeket tartani a polcon tartalékként, hiszen ezek nagyobb része megegyezik a család mindegyik tagjának alkatrészeivel.
A már sorozatgyártásra érett jármű 12,68 méter hosszú, és akár kilencvenöt utas szállítására is alkalmas.
A NABI nagyon büszke legújabb autóbusz családjára, hiszen ezzel újabb lépést tettek a magyar termékportfóliójuk bővítése felé. Remélik, hogy az amerikai sikerek után a magyar piac is megfelelő felvevőhellyé válhat. A jármű precíz összeszerelése és kiváló minősége a NABI jól képzett szakembereinek köszönhető.