A már-már végtelen hosszúnak tűnő metróügyben végre döntés született, mely szerint az Alstom vezérigazgatója vállalta, hogy teljes mértékben a magyar hatósági jogszabályoknak megfelelően átalakítják a szerelvényeket.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) nemrég jóváhagyta az Alstom szerződés módosítását és elküldte az iratot a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.-nek, amely az uniós társfinanszírozási beruházásokat koordináló szervezetként működik. A szerződésmódosítás hatálybalépéséhez ugyan nincsen szükség a NFÜ ellenjegyzésére, azonban a költségek uniós elszámolhatóságának ez az egyik előfeltétele.
Tarlós István még júliusban aláírt az Alstom vezérével, így a cég vezetősége vállalta, hogy a hatályba lépéstől számított háromszázharminc napon belül Budapestre szállítják az első metrószerelvényeket, melyek tökéletesen megfelelnek a magyar jogszabályoknak. Elsőként a kettes metróvonalon állítják majd forgalomba őket, ugyanis a négyes metró vonalának elkészülésére még várni kell.