Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hova lehet még bonyolítani?
Nem is hinnénk, hogy talán leghétköznapibb eszközeinket is jócskán képesek a mérnökök megbolondítani egy kis ezzel, azzal. A gumigyártó cégek sem bírnak a fenekükön maradni, egymást tiporják sárba legújabb fejlesztéseikkel. Most a Goodyear kerekedhet felülre az önfújó abroncsával.

A tömör keréktől eljutottunk a tömlős abroncsig, majd később a tömlő nélküliig. Ám az igényeknek ez sem elegendő, mindenképpen kellett a defekttűrő gumi is. Most azonban már ez is kevés, így ki kellett fejleszteni az önmagát szinten tartó gumiabroncsot.

A járművek kerekeinek nyomása rengeteg mindent befolyásol. A megfelelő nyomásértékekkel csökkenthető a fogyasztás, javulhat a menetstabilitás, sőt, az abroncsok élettartama is hosszabbá válik. Na és akkor ott van a kisebb káros anyag kibocsátás...
De ki figyeli rendszeresen az autója kerekeiben lévő nyomást? Valljuk be őszintén, hogy csak hébe-hóba tesszük rá a nyomásmérőt a szelepre. Pumpálni pedig egyenesen irtózunk. De mindenre van megoldás!

Lustáknak ajánljuk a legújabb, a Goodyear által kifejlesztett önfújó gumiabroncsokat. A cég közleménye ugyan nem tért ki a pontos megoldásra, ám annyit elárultak, hogy az új AMT (Air Maintenance Technology, avagy levegőfenntartó technológia) megoldása pofonegyszerű, így ha felrántják róla a leplet, akkor nem fogjuk megérteni, hogy ez eddig miért nem jutott az eszünkbe.

A gumiabroncs önmaga tartalmazza az összes alkatrészt, vagyis a komplett rendszert, melynek központi eleme az az apró szivattyú, melyhez az energiát az úton gördülő gumiabroncs szolgáltatja.

Egyelőre még nem kerül forgalomba a megoldás, ugyanis a további fejlesztésekhez további forrásokra van szükség. Amíg keresgélnek, addig legalább a gumisok alhatnak valamicskét idehaza, és közben megálmodhatják, hogy már megint milyen gépekre kell beruházniuk az újfajta abroncsok szerelésének megkönnyítésének érdekében.