A tömör keréktől eljutottunk a tömlős abroncsig, majd később a tömlő nélküliig. Ám az igényeknek ez sem elegendő, mindenképpen kellett a defekttűrő gumi is. Most azonban már ez is kevés, így ki kellett fejleszteni az önmagát szinten tartó gumiabroncsot.
A járművek kerekeinek nyomása rengeteg mindent befolyásol. A megfelelő nyomásértékekkel csökkenthető a fogyasztás, javulhat a menetstabilitás, sőt, az abroncsok élettartama is hosszabbá válik. Na és akkor ott van a kisebb káros anyag kibocsátás...
De ki figyeli rendszeresen az autója kerekeiben lévő nyomást? Valljuk be őszintén, hogy csak hébe-hóba tesszük rá a nyomásmérőt a szelepre. Pumpálni pedig egyenesen irtózunk. De mindenre van megoldás!
Lustáknak ajánljuk a legújabb, a Goodyear által kifejlesztett önfújó gumiabroncsokat. A cég közleménye ugyan nem tért ki a pontos megoldásra, ám annyit elárultak, hogy az új AMT (Air Maintenance Technology, avagy levegőfenntartó technológia) megoldása pofonegyszerű, így ha felrántják róla a leplet, akkor nem fogjuk megérteni, hogy ez eddig miért nem jutott az eszünkbe.
A gumiabroncs önmaga tartalmazza az összes alkatrészt, vagyis a komplett rendszert, melynek központi eleme az az apró szivattyú, melyhez az energiát az úton gördülő gumiabroncs szolgáltatja.
Egyelőre még nem kerül forgalomba a megoldás, ugyanis a további fejlesztésekhez további forrásokra van szükség. Amíg keresgélnek, addig legalább a gumisok alhatnak valamicskét idehaza, és közben megálmodhatják, hogy már megint milyen gépekre kell beruházniuk az újfajta abroncsok szerelésének megkönnyítésének érdekében.