Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Takarékosság minden változathoz
A legújabb technológiai fejlesztések már a Volvo háza táját sem kerülik el. A minél inkább környezetbarátabb járművek gyártása mára fogalommá vált a járműgyártók körében, így a svéd vállalat sem szeretne kimaradni a körből.

A Volvo már régebb óta készít energiatakarékos, rendkívül biztonságos és kevesebb káros anyag kibocsátással járó megoldásokat. A Start&Stpo rendszer bevezetése mérföldkőnek számított a gyártó életében, bár eddig csak a manuális sebességváltókhoz volt elérhető. Mostantól azonban egy mérnöki újításnak köszönhetően az automata nyomatékváltó művekkel is használható.

Már az automata sebességváltókkal szerelt Volvók is működtethetők Start&Stop rendszerrel. Első lépésként a D3 kódnévvel rendelkező modellekbe, vagyis a kétliteres dízelmotorokkal szerelt változatokba építik bele a rendszert. Már az S60, a V60, V70, valamint az S80-as modellekben is elérhetővé válik a megoldás. A Start&Stop funkció tíz grammal csökkenti a gépkocsi szén-dioxid kibocsátását kilométerenként és mindemellett a fogyasztás akár fél literrel is csökkenhet száz kilométerenként. A fent említett modellek mindegyike a rendszernek köszönhetően hat literes átlagfogyasztás alatti értékekkel büszkélkedhet.

A technológia szeptembertől lesz elérhető. Eddig csak a manuális sebességváltóval szerelt járműveket készítették hasonlóképp, ugyanis eddig nem volt olyan megoldás, ami az automata sebességváltókban a motor leállítása után is megtartotta volna az olajnyomást. Egy plusz alkatrész beépítésével orvosolható lett a probléma. Ez a szerkezet nem más, mint egy villanymotor, melyet arra használnak, hogy a sebességváltó olajszivattyúját nem a dízelmotor főtengelyéről, hanem a kis villanymotor segítségével hajtják meg.

A manuális sebességváltóval rendelkező autóknál a motor csak akkor indul be újra, ha a sofőr kinyomja a kuplungot. Az automata váltóval szerelt járműveknél ez kivitelezhetetlen lenne, hiszen nincsen kuplungpedál, ezért ott a fékpedál felengedésekor indul be a rendszer.