Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Fel!
Kényelem és változatosság, na persze mindez megfizethető árért. Ez lehetne a szlogenje a legújabb Volkswagen modellnek, vagyis az UP!-nak. A népautónak titulált márka olcsó kisautója igazán ígéretes darab.

A még 2007-ben, tanulmányautóként bemutatott játékszer végleges változatát készítette el a német autógyártó. A kocsi lényege az egyszerűség, valamint a tökéletes helykihasználás. A formatervezés esetében csak másodlagos.

A jelenlegi változat valóban kisméretű autónak sikeredett. Ugyan két centiméterrel magasabb lett, mint egy háromajtós Polo, ám négy centivel keskenyebb és negyvenhárommal rövidebb lett. Ennek ellenére viszonylag kényelmesen elfér benne négy közepes testalkatú felnőtt. A kocsi tengelytávja nagyon kicsi, mindösszesen 2420 milliméter, ám a csekély túlnyúlások miatt ez mit sem befolyásolja a menetstabilitást.

A csomagtér nem túl nagy, hiszen mindösszesen 251 literrel büszkélkedhet. Persze kétszemélyes utazások során a hátsó üléssort le lehet dönteni, így majdnem egy köbméteres teret kaphatunk. Természetesen nem éppen egy túramodellnek indult a jármű, inkább városi használatra javasolják. Tágasságban kategóriája első helyét foglalhatja majd el, ugyanis tökéletes helykihasználtsággal rendelkezik.

Négy évvel ezelőtt ugyan még farmotorról, valamint farhajtásról volt szó, mint az első, igazi Volkswagen népautónál, a bogárnál. A mérnökök azonban azzal érveltek, hogy a hátul lévő aggregát igencsak megdrágítaná a kialakítást, így az orrmotor-orrhajtásos konstrukció mellett voksoltak. A motorpalettán azonban változtattak, hiszen ígéretük szerint jön az új háromhengeres változat is.

A kezdetekben kétféle benzinmotorral szerelik majd az apróságot. Mindkét erőforrás egyliteres hengerűrtartalommal rendelkezik majd, ám egyikük turbómotorral és hatvan lóerővel, másikuk pedig hetvenöt lóerővel, szintén turbófeltöltővel, és emelt töltőnyomással gördül ki az utcára.
Dízelmotort egyelőre nem szerelnek bele, ám egyes országok piacain bevezetik a tisztán gázüzemmel hajtott motorokat. Ezek a gáz árát figyelembe véve még takarékosabbak és környezetbarátabbak is lehetnek, mint benzines társaik. A városi használat megkönnyítése érdekében az ötsebességes váltó mellett lesz automata tengelykapcsolós kivitel is, mellyel a városi araszolást szeretnék könnyedebbé tenni a mérnökök.
Két éven belül a Volkswagen mindenképpen szeretné sorozatgyártásba küldeni az UP! teljesen elektromos változatát is.

A jármű áráról egyelőre nincsenek információk, ám a gyártó szerint olcsóbb lesz, mint a Polo.