A Győr-Sopron-Ebenfurt Vasút Zrt., valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közösen szeretné beszerezni azt a kétszáz kisteherautót, melyet pénzügyi lízing keretében öt éven át működtetnének. Az előbbinek húsz, plusz opcionálisan tizenkettő, utóbbinak pedig százhetven járműre volna szüksége -derült ki az állami közutak üzemeltetését és fenntartását végző MK által közzétett jelentésből.
Természetesen a két részvénytársaság csak a Magyarországon forgalomba helyezett, új állapotú gépkocsikra fogad el árajánlatot. Ez azt is feltételezi, hogy teljesen sérülésmentesnek kell lenniük, melyeket még soha nem használtak bemutató- és próbaautóként, valamint soha nem voltak javítva. A szállítások határideje a két cég esetében különböző, ugyanis az MK számára már az idén, december 31-ig kell megtörténnie az átadásnak, a GYSEV esetében viszont csak 2012 február 29-ig.
A tehergépkocsiknak mindkét esetben dízelüzeműnek kell lenniük, melyek motorjai teljesítik az Euro 5-ös normát. Mivel kisteherautókról van szó, így maximálisan 3,5 tonna össztömeggel kell rendelkezniük. A színek is változnak a két cég járművei között, ugyanis a GYSEV fehér autókat kér, a Magyar Közút pedig élénk narancssárga járműveket.
A járműveknek a Magyar Közút esetében egyéb kritériumoknak is meg kell felelniük. Ők ugyanis három részre osztják a flottát, így részenként azonos gyártmányokat kell ajánlani nekik. Az első részben az útellenőri autók szerepelnek, szám szerint ötvenhat darab. Ezeknek háromszemélyes, zárt dobozzal rendelkező teherjárműveknek kell lenniük.
A második részletben a művezetői járművek szerepelnek, melyeknek dupla kabinos, ötszemélyes kocsiknak kell lenniük. Szám szerint ötvenkettőt kell belőlük leszállítani.
A harmadik részletben szintén művezetői autókról van szó, mégpedig hatvankét darabról. Ezeknek a járműveknek legalább kétszemélyesnek kell lenniük, valamint zárt karosszériával kell rendelkezniük.