Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Tárgyalt a főváros
Nemrégiben ülésezett a Fővárosi Közgyűlés, és többek között elfogadta a BKV konszolidált üzleti jelentését is. Mindemellett szó esett a teherforgalmi díjak befizetésének szigorításáról, valamint a kerékbilincselés szabályainak módosításáról.

A BKV Zrt.-nek sikerült teljesítenie a 2010-es üzleti elvárásokat. A cég üzemi bevétele 135 milliárd forint volt tavaly, a kiadások pedig 130 milliárdot tettek ki, így a kettő különbözeteként több mint ötmilliárd forintnyi üzemi eredményt könyvelhettek el.

Sajnos a közlekedési vállalat rendkívüli és pénzügyi műveletei veszteségesek voltak, így az adózás előtti eredmény 1,018 milliárd forintot tett ki, ami 4,7 milliárddal jobb, mint az előzőleg prognosztizált 3,7 milliárdos veszteség. A cég még tavaly ötmilliárdos támogatást kapott a fővárostól, 17,5 milliárdot pedig az államtól. A cég jelentése szerint a BKV cégcsoport üzemi eredménye tehát 5,2 milliárd forint, mérleg szerinti eredménye pedig hatszázmillió forint nyereség volt, így a cégcsoport sikeresen teljesítette a tavalyi üzleti évet.

A képviselői testület az ülésen elfogadta továbbá a közlekedési intézményrendszer átalakítására vonatkozó tervezetet is, melyet a BKK dolgozott ki. Mivel jövő tavasszal a BKV közszolgáltatásokra vonatkozó szerződése lejár és a jelenlegi intézményi és gazdasági háttérrel a feladatot nem lehet ellátni, valamint a módosítás nélküli újbóli megkötésre nincs lehetőség, mert az nem EU konform, így az új koncepció szerint ellenőrizhetőbbé és átláthatóbbá teszik a rendszert, valamint lehetővé teszik a hatékonyabb forrásfelhasználást. A jövőben már nem a főváros, hanem a BKK lesz a közlekedési közszolgáltatások megrendelője, ráadásul hozzá kerülhet a közútfenntartás is. A rendszer átalakítását az idei év végéig be kell fejezni, ugyanis jövő év májusától már az új finanszírozási rendszert kell alkalmazni. Az átalakítás érinti a BKV apportálását a BKK-ba, valamint a BKV buszágazatát is.

A képviselők továbbá szigorították a teherforgalmi díjak befizetésének ellenőrzését is, melyet a későbbiekben a Nemzeti Közlekedési Hatóság részére kilencvenmilliós többlettámogatással próbálnak meg elérni oly módon, hogy kamerarendszert építsenek ki, valamint emeljék a büntetési tételeket. Ezzel az intézkedéssel a bevételek tizenhat százalékos kiesését próbálják meg a jövőben pótolni.

Jelenleg a kerékbilincselés és a járművek elszállítása sem egységes a főváros kerületeiben, így a közgyűlés egyeztető tárgyalásokat kezdeményez az önkormányzatokkal.