A BKV Zrt.-nek sikerült teljesítenie a 2010-es üzleti elvárásokat. A cég üzemi bevétele 135 milliárd forint volt tavaly, a kiadások pedig 130 milliárdot tettek ki, így a kettő különbözeteként több mint ötmilliárd forintnyi üzemi eredményt könyvelhettek el.
Sajnos a közlekedési vállalat rendkívüli és pénzügyi műveletei veszteségesek voltak, így az adózás előtti eredmény 1,018 milliárd forintot tett ki, ami 4,7 milliárddal jobb, mint az előzőleg prognosztizált 3,7 milliárdos veszteség. A cég még tavaly ötmilliárdos támogatást kapott a fővárostól, 17,5 milliárdot pedig az államtól. A cég jelentése szerint a BKV cégcsoport üzemi eredménye tehát 5,2 milliárd forint, mérleg szerinti eredménye pedig hatszázmillió forint nyereség volt, így a cégcsoport sikeresen teljesítette a tavalyi üzleti évet.
A képviselői testület az ülésen elfogadta továbbá a közlekedési intézményrendszer átalakítására vonatkozó tervezetet is, melyet a BKK dolgozott ki. Mivel jövő tavasszal a BKV közszolgáltatásokra vonatkozó szerződése lejár és a jelenlegi intézményi és gazdasági háttérrel a feladatot nem lehet ellátni, valamint a módosítás nélküli újbóli megkötésre nincs lehetőség, mert az nem EU konform, így az új koncepció szerint ellenőrizhetőbbé és átláthatóbbá teszik a rendszert, valamint lehetővé teszik a hatékonyabb forrásfelhasználást. A jövőben már nem a főváros, hanem a BKK lesz a közlekedési közszolgáltatások megrendelője, ráadásul hozzá kerülhet a közútfenntartás is. A rendszer átalakítását az idei év végéig be kell fejezni, ugyanis jövő év májusától már az új finanszírozási rendszert kell alkalmazni. Az átalakítás érinti a BKV apportálását a BKK-ba, valamint a BKV buszágazatát is.
A képviselők továbbá szigorították a teherforgalmi díjak befizetésének ellenőrzését is, melyet a későbbiekben a Nemzeti Közlekedési Hatóság részére kilencvenmilliós többlettámogatással próbálnak meg elérni oly módon, hogy kamerarendszert építsenek ki, valamint emeljék a büntetési tételeket. Ezzel az intézkedéssel a bevételek tizenhat százalékos kiesését próbálják meg a jövőben pótolni.
Jelenleg a kerékbilincselés és a járművek elszállítása sem egységes a főváros kerületeiben, így a közgyűlés egyeztető tárgyalásokat kezdeményez az önkormányzatokkal.