Immáron negyedszer írták ki a villamos tendert, ugyanis az három alkalommal is kudarcba fulladt, hasonlóképp a debreceni pályázathoz. A beszerzési pályázat anyagát tíz cég vásárolta meg, de csak hat adott be közülük pályázati anyagot.
A pályázók között volt cseh, román, lengyel és spanyol cég is, ám a véglegesítés során az olasz AnsaldoBreda cég nyert hatvanmillió euró körüli összeggel.
A miskolci önkormányzat tulajdonában álló Miskolci Városi Közlekedési Zrt. harmincegy darab új villamos beszerzésére, valamint a járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokra írta ki közbeszerzési pályázatát. A városban nagyobb részben az Európai Unió adta támogatások segítségével fejlesztik a villamos közlekedést, nem kevesebb, mint negyvenmilliárd forintból. A Zöld nyíl elnevezésű projekt keretein belül majdnem tíz kilométer hosszan újulhat meg a villamos pálya a diósgyőri végállomás, valamint a Tiszai pályaudvar között. A pályaszakaszt nem csak felújítják, hanem meg is hosszabbítják egészen Felső-Majláthig.
A villamos pálya felújítási és meghosszabbítási munkálatai már tavaly májusban megkezdődtek, a tizenötmilliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., valamint a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium nyerte el az önkormányzattól. A villamos pálya felújítási munkálatait az idei év végére kell befejeznie a társaságnak.