Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Minden a dízel ellen szól

Érdemes lesz e dízel autót vásárolni a jövőben? Erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni. A tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy a közembernek egyre kevésbé éri meg a gázolajat tankolni. A jövedéki adó ismét nő, ám csak a fuvarosoknak nem kell aggódniuk.



A kormány nemsokára megemeli a gázolaj jövedéki adóját, melytől évi kilencvenmilliárdos bevétellel számolnak. Azt mondják, azért van szükség erre, mert a gázolaj ára még mindig kevesebb a benzinénél.

A kormány ugyan bevételhez jut, de a jövedéki adó emelése árán. Persze az előző kormány alatt folyamatosan azt hallottuk tőlük, hogy nem szabad hozzányúlni ezen adónemhez, ám ennek ellenére ez előbb utóbb meg fog történni. Az a tény, hogy egy dízel autó fajlagosan kevesebbet fogyaszt benzines társánál, teljesen helytálló. Még azt is meg lehetne érteni, hogy ennek kompenzálására megemelik az adót, hogy a gázolaj ára a benzinhez hasonló magasságokba emelkedjen. Egy dolgot azonban elfelejtenek, mégpedig azt, hogy a dízelüzemű járművekhez lényegesen többe kerülnek az alkatrészek, mint benzines társaikhoz, így egyre kevésbé térül majd meg a fogyasztáskülönbség.

A mai járműveket százezer kilométerre tervezik. Ennek túllépése esetén a kocsit érdemes eladni, ugyanis mélyen kell a pénztárcánkba nyúlnunk, ha tovább kívánjuk üzemeltetni autónkat. Sajnos a tapasztalatok szerint szinte nincsen olyan típus, amely a százötvenezer kilométeres határt minden meghibásodás nélkül átlépné. Ráadásul a hibák kijavítása kifejezetten költséges, ugyanis a speciális, bonyolult alkatrészek mennek tönkre a leggyakrabban.

Ha ezeket figyelembe vesszük, autónkról elolvasunk egy-két cikket az interneten, akkor már könnyedén kiszámolhatjuk, hogy megéri-e egyáltalán dízelt venni, avagy sem. A döntés nagyon nehéz, ám a számítások mára egyértelműen ellene szólnak. Ha valaki hosszú távra tervez, annak csakis benzinüzemű járművet szabad vennie. Hogy miért? Azt majd következő cikkünkben részletesebben taglaljuk.