Érdemes lesz e dízel autót vásárolni a jövőben? Erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni. A tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy a közembernek egyre kevésbé éri meg a gázolajat tankolni. A jövedéki adó ismét nő, ám csak a fuvarosoknak nem kell aggódniuk.
A kormány nemsokára megemeli a gázolaj jövedéki adóját, melytől évi kilencvenmilliárdos bevétellel számolnak. Azt mondják, azért van szükség erre, mert a gázolaj ára még mindig kevesebb a benzinénél.
A kormány ugyan bevételhez jut, de a jövedéki adó emelése árán. Persze az előző kormány alatt folyamatosan azt hallottuk tőlük, hogy nem szabad hozzányúlni ezen adónemhez, ám ennek ellenére ez előbb utóbb meg fog történni. Az a tény, hogy egy dízel autó fajlagosan kevesebbet fogyaszt benzines társánál, teljesen helytálló. Még azt is meg lehetne érteni, hogy ennek kompenzálására megemelik az adót, hogy a gázolaj ára a benzinhez hasonló magasságokba emelkedjen. Egy dolgot azonban elfelejtenek, mégpedig azt, hogy a dízelüzemű járművekhez lényegesen többe kerülnek az alkatrészek, mint benzines társaikhoz, így egyre kevésbé térül majd meg a fogyasztáskülönbség.
A mai járműveket százezer kilométerre tervezik. Ennek túllépése esetén a kocsit érdemes eladni, ugyanis mélyen kell a pénztárcánkba nyúlnunk, ha tovább kívánjuk üzemeltetni autónkat. Sajnos a tapasztalatok szerint szinte nincsen olyan típus, amely a százötvenezer kilométeres határt minden meghibásodás nélkül átlépné. Ráadásul a hibák kijavítása kifejezetten költséges, ugyanis a speciális, bonyolult alkatrészek mennek tönkre a leggyakrabban.
Ha ezeket figyelembe vesszük, autónkról elolvasunk egy-két cikket az interneten, akkor már könnyedén kiszámolhatjuk, hogy megéri-e egyáltalán dízelt venni, avagy sem. A döntés nagyon nehéz, ám a számítások mára egyértelműen ellene szólnak. Ha valaki hosszú távra tervez, annak csakis benzinüzemű járművet szabad vennie. Hogy miért? Azt majd következő cikkünkben részletesebben taglaljuk.