Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Az üzemanyagcella fontosabb lehet
A Daimler már régóta dolgozik tökéletes üzemanyagcella kifejlesztésén. A Frankfurti Autószalon megnyitója előtt Dieter Zetsche vezérigazgató elmondta, hogy a jövő meghajtásaként cégük a hidrogént részesíti előnyben.

Az autószalonon bemutatták az F125 névre keresztelt, üzemanyagcellával működő kísérleti modellt is. A cég tökéletesen meg van győződve arról, hogy a jövőben kulcsfontosságú szerephez juthat a hidrogén, mint a közlekedés legfontosabb hajtóanyaga.

Felhasználási szinten még a kőolajat is túlszárnyalhatja, miközben teljesen környezetbarát módon alkalmazható, hiszen elégetésekor víz keletkezik. A Daimler éppen ezért hisz benne, hiszen segítségével megvalósulhat a tiszta, kíméletes közlekedés. A német cég szerint az általuk kifejlesztett üzemanyagcella már készen áll a tömeggyártásra, így egy évvel korábbra, azaz 2014-re datálták a hidrogén meghajtású Mercedes „B" osztály megjelenését.

A felsőkategóriás modellek majd csak később lesznek üzemanyagcellával felszerelve, ugyanis mindenekelőtt a technológia bekerülési értékét kell majd lecsökkenteni. A vezérigazgató reménykedik abban, hogy középtávon sikerülhet majd a járművek árát a hibridautók szintjére levinni.

Az üzemanyagcellák másik nagy előnye, hogy az elektromos autókkal szemben lényegesen nagyobb távolságot képesek megtenni amellett, hogy feltöltésük nagyon rövid ideig tart. Ráadásul a technológiát bármilyen járművön alkalmazni lehet, legyen szó kisméretű személyautóról, vagy akár pótkocsis tehergépkocsiról. Ha pedig nem csak a közlekedést vesszük szemügyre, jól láthatjuk, hogy a hidrogén a jövő elektromos tárolókapacitásában is fontos szerepet játszhat a megújuló energiaforrások kiszolgáló egységeként.