A Mobilitási Hét Andrássy úti rendezvényén aláírták a két villamos vonal fejlesztéséről szóló uniós szerződést, így hamarosan megkezdődhetnek a tényleges munkálatok. Először a tervek kidolgozása veszi kezdetét.
Vitézy Dávid az aláírás előtt tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy a fejlesztési munkálatok várhatóan 2014-re fejeződhetnek be, a pénzügyi lezárás pedig 2015-re várható. A negyvenegymilliárdos program keretében az 1-es villamos pályáját teljes mértékben felújítják a Bécsi úti végállomástól egészen a Stadionokig. Ezen a szakaszon szinte mindent kicserélnek és újraépítenek, ugyanis a nyolcvanas évek közepe óta nem volt tényleges felújítás ezen a vonalszakaszon. Nem csak a pályát, hanem az áramellátó rendszert is korszerűsítik, valamint a villamos útvonalát megtoldják egészen a Fehérvári útig, ahol a dél-budai villamosokhoz lesz csatlakozása.
Az új szakaszokon a vágányokat füvesíteni fogják.
A 3-as villamos pályáját is megújítják. Az Erzsébet királyné útján, a Kőrösi Csoma Sándor úton, valamint az Éles saroknál javítanak a pálya állapotán, több helyen szintén füvesítik a pályát. A peronokat megemelik és mindkét vonal esetében lefedik.
A Rákóczi híd, vagyis a Lágymányosi híd tizenöt évvel ezelőtti tervezésénél számoltak a villamos pályával is, így annak helyét az akkori kivitelezéskor kialakították. Annak idején azonban a kormányok nem hosszabbították meg a pályát, ugyanis a tervek hiányosak voltak, így nem lehetett aláírni az uniós támogatási szerződéseket.
Az 1-es villamos pályáját a legrosszabb állapotú szakaszokkal kezdik, ugyanis már olyan mértékű -néhol tíz kilométer/órás- sebességkorlátozást vezettek be, hogy a villamos menetideje hét perccel meghosszabbodott. Amint ez elkészül, a szerelvények csúcsidőben három percenként közlekednek majd. A jövőben ez lehet a főváros leghosszabb villamos pályája.