Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Elkészülhet a leghosszabb villamos pálya
Tegnap írta alá Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója azt az uniós támogatási szerződést, amely az 1-es és a 3-as villamos vonalának fejlesztéséről szól.

A Mobilitási Hét Andrássy úti rendezvényén aláírták a két villamos vonal fejlesztéséről szóló uniós szerződést, így hamarosan megkezdődhetnek a tényleges munkálatok. Először a tervek kidolgozása veszi kezdetét.

Vitézy Dávid az aláírás előtt tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy a fejlesztési munkálatok várhatóan 2014-re fejeződhetnek be, a pénzügyi lezárás pedig 2015-re várható. A negyvenegymilliárdos program keretében az 1-es villamos pályáját teljes mértékben felújítják a Bécsi úti végállomástól egészen a Stadionokig. Ezen a szakaszon szinte mindent kicserélnek és újraépítenek, ugyanis a nyolcvanas évek közepe óta nem volt tényleges felújítás ezen a vonalszakaszon. Nem csak a pályát, hanem az áramellátó rendszert is korszerűsítik, valamint a villamos útvonalát megtoldják egészen a Fehérvári útig, ahol a dél-budai villamosokhoz lesz csatlakozása.
Az új szakaszokon a vágányokat füvesíteni fogják.

A 3-as villamos pályáját is megújítják. Az Erzsébet királyné útján, a Kőrösi Csoma Sándor úton, valamint az Éles saroknál javítanak a pálya állapotán, több helyen szintén füvesítik a pályát. A peronokat megemelik és mindkét vonal esetében lefedik.

A Rákóczi híd, vagyis a Lágymányosi híd tizenöt évvel ezelőtti tervezésénél számoltak a villamos pályával is, így annak helyét az akkori kivitelezéskor kialakították. Annak idején azonban a kormányok nem hosszabbították meg a pályát, ugyanis a tervek hiányosak voltak, így nem lehetett aláírni az uniós támogatási szerződéseket.

Az 1-es villamos pályáját a legrosszabb állapotú szakaszokkal kezdik, ugyanis már olyan mértékű -néhol tíz kilométer/órás- sebességkorlátozást vezettek be, hogy a villamos menetideje hét perccel meghosszabbodott. Amint ez elkészül, a szerelvények csúcsidőben három percenként közlekednek majd. A jövőben ez lehet a főváros leghosszabb villamos pályája.