Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Vásárlás pénz nélkül?
Nagyon nehéz olyan döntéseket hozni állami szinten, melyet később senki sem bán meg. Ilyen például a MÁV Cargo Zt. privatizálása is, melyet mára többen stratégiai hibaként emlegetnek. Vissza lehet vajon valamilyen módon vásárolni?

A közelmúltban készült el az a parlamenti vizsgálóbizottsági jelentés, mely a MÁV Zrt. 2002-2010 közötti szerkezeti átalakítását vizsgálja. A leányvállalatok privatizációját is figyelembe vevő szakmai irat többek között azt is megállapítja, hogy hiba volt a MÁV Cargo Zrt. privatizációja.

Bár az állam, azaz a MÁV rendkívül magas összeget, egészen pontosan 102,5 milliárd forintot kapott érte, mégis elhamarkodott döntésként ítélik meg a vasúti szállítmányozó cég privatizációját. Sokan úgy vélik, hogy vissza kellene vásárolni, amíg még nem késő, ez azonban egyelőre csak, mint gondolat vetődött fel és jelenleg semmilyen kézzel fogható háttere nincs. Ez azonban jelenleg a környező országokhoz viszonyítva irreálisnak tűnhet, hiszen szomszédjainknál éppen ellenkező folyamatok zajlanak le.

Szlovákiában még ebben az évben értékesíteni kívánják az ottani vasúti cargo részvényeinek hatvan százalékát, ők 270 millió eurós összeget kérnek az átrakó központért, valamint a teljes mozdonyparkért. Lengyelország is hasonló cipőben jár, ők is még idén szeretnének túladni vasúti árufuvarozói cégükön. Románia és Bulgária szintén napirendi pontként tárgyalja a privatizáció ügyét.

A legfrissebb információk szerint a magyar állam részéről egyelőre még nem született semmilyen döntés a részvények visszavásárlásával kapcsolatban. Azt, hogy egyébként miből finanszíroznák a tranzakciót, senki sem tudja biztosan. A téma szakemberei azt is elképzelhetőnek tartják, hogy nem pénzzel, hanem mozdonyokkal váltanák ki a részvényeket. Ezt olyan módon tehetnék meg, hogy a MÁV tulajdonában álló, vasútvontatással foglalkozó leányvállalattól, a MÁV Trakció Zrt.-től mozdonyokat apportálnának át a Rail Cargo Hungaria Zrt.-be, így ismét részesedéshez juthatnának a vasúti árufuvarozásban, mégpedig pénz nélkül.

Egyelőre sajnos semmilyen hivatalos információval nem rendelkezünk az üggyel kapcsolatban, ám valószínűleg hamarosan komoly döntések születhetnek a visszavásárlást illetően.