Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ellenfél
Ha városi közlekedés, akkor VELV. Hogy mi is ez? A PSA konszern legújabb típusa, mely konkurenciát állít a Volkswagen UP! -ja elé. A francia autógyártók nem szeretnének lemaradni a városi közlekedésben szerezhető dobogós pozíciókról.

A VELV egy háromüléses járgány, melyben az ülések kifejezetten furcsán helyezkednek el. Elől ugyanis egyetlen hely található, hátul pedig az utasok számára még kettő. A háromszög alakzat így lehetővé teszi, hogy kisméretű városi taxi váljon belőle.

Az apró négykerekűt egy elektromos motor hajtja, melynek huszonhét lóereje éppen csak elégséges a 650 kilogramm öntömegű járműhez. Bár a kocsi végsebessége 110 kilométer is lehet óránként, azért csínján kell bánni a gázpedállal. A gyártó elmondása szerint ugyanis a VELV 100 kilométert is meg tud tenni egyetlen töltéssel. Ebből azért már sejthető, hogy ha valaki távolabbra kíván menni, az ne nyomja a gázt padlóig, mert az akkumulátorok igen hamar lemerülnek.

A jármű egyébként városi használatra kiváló, több mint tökéletes. Ugyanis apró mérete és könnyed kezelhetősége lehetővé teszi a szűk utcákon való egyszerű manőverezgetést is, miközben lágyan, hangtalanul suhanhatunk vele tova.
A ki- és beszállás megkönnyítésére az ajtók alsó része oldalirányba, az üvegek pedig felfelé, sirályformán nyílnak. A belső teret nem a magas növésűeknek találták ki, kissé nyomasztó lehet a menet közben behúzott nyak.

Az egyébként különleges kasztnival megáldott jármű méltó ellenfele lehet az UP! -nak, hiszen lényegében mindent tud, amit egy városi autónak tudnia kell. Az autókölcsönzők bizonyára fognak belőle beszerezni párat, sőt, nagyobb cégek autóflottájában is kiválóan alkalmazható lesz a kocsi. Áráról egyelőre nem beszélnek, bár nem is tehetik, hiszen még csak egy elektromos koncepcióautó.