Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Tehetős kedvezmények
Legutóbbi híresztelések szerint a nívós, angol prémiummárka, a Bentley azt fontolgatja, hogy anyacége, azaz a Volkswagen nyomására csökkenteni fog járművei emisszióján. Ezt pedig csak feltöltővel teheti meg.

A Bentley azt fontolgatja, hogy a legújabb fejlesztésű, közvetlen benzinbefecskendezéses nyolchengeres, V-elrendezésű motort építi be a legújabb modelljeibe. Erre azért van szükség, mert a számítások szerint negyven százalékkal csökkenhet a járművek szén-dioxid kibocsátása.

A legfrissebb információk szerint a motor kétféle verzióját építik az angol járművekbe. Először is a V8-as kap egy turbófeltöltőt is, így a négyliteres egység 42 lóerővel büszkélkedhet majd. Akinek ez nem volna elég, annak mindenképpen a második opciót kell választania, mégpedig a dupla turbófeltöltőt. Ezzel ugyanis a teljesítmény 563 lóerőre nő, ami már egy meghatározó adat lehet a nagyravágyók között.

Aki nem bír magával, az megismerkedhet a Bentley legújabb 6,75 literes, V8-as blokkjával is, amely a dupla turbófeltöltőjével ugyan „csak" 512 lóerőre képes, ám a szántóföldön egy ekét és egy kamiont húzva nyugodtan megállná a helyét, ugyanis maximális nyomatéka eléri az 1020 Nm-t.
A kisebb motorokat a Continental GT kapja meg az idei év végén, a nagyobbat pedig a Mulsanne.

És hogy teljes legyen a siker, az angol mérnökök kitalálták, hogy a Bentley is plug-in hibrid hajtásláncot fog kapni az emisszió további leredukálása miatt. Természetesen ezt is a Volkswagen csoport járműveiből veszik át, de hát kit zavar, ha működik? És működik. (adózás szempontjából is) Egyetlen feltöltéssel a kocsi képes megtenni az „elképesztő" harminc kilométert tisztán elektromos hajtással. Persze ehhez tojást kell tenni a gázpedál alá, de hát Jean nem tiporja neki...