A Bentley azt fontolgatja, hogy a legújabb fejlesztésű, közvetlen benzinbefecskendezéses nyolchengeres, V-elrendezésű motort építi be a legújabb modelljeibe. Erre azért van szükség, mert a számítások szerint negyven százalékkal csökkenhet a járművek szén-dioxid kibocsátása.
A legfrissebb információk szerint a motor kétféle verzióját építik az angol járművekbe. Először is a V8-as kap egy turbófeltöltőt is, így a négyliteres egység 42 lóerővel büszkélkedhet majd. Akinek ez nem volna elég, annak mindenképpen a második opciót kell választania, mégpedig a dupla turbófeltöltőt. Ezzel ugyanis a teljesítmény 563 lóerőre nő, ami már egy meghatározó adat lehet a nagyravágyók között.
Aki nem bír magával, az megismerkedhet a Bentley legújabb 6,75 literes, V8-as blokkjával is, amely a dupla turbófeltöltőjével ugyan „csak" 512 lóerőre képes, ám a szántóföldön egy ekét és egy kamiont húzva nyugodtan megállná a helyét, ugyanis maximális nyomatéka eléri az 1020 Nm-t.
A kisebb motorokat a Continental GT kapja meg az idei év végén, a nagyobbat pedig a Mulsanne.
És hogy teljes legyen a siker, az angol mérnökök kitalálták, hogy a Bentley is plug-in hibrid hajtásláncot fog kapni az emisszió további leredukálása miatt. Természetesen ezt is a Volkswagen csoport járműveiből veszik át, de hát kit zavar, ha működik? És működik. (adózás szempontjából is) Egyetlen feltöltéssel a kocsi képes megtenni az „elképesztő" harminc kilométert tisztán elektromos hajtással. Persze ehhez tojást kell tenni a gázpedál alá, de hát Jean nem tiporja neki...