Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Villany vagy alkohol? Ez itt a kérdés…
Sokat morfondírozunk, hogy vajon mi lesz majd a jövő teljes értékű üzemanyaga. Egyelőre megoszlanak a vélemények, ám egyre többen teszik le voksaikat az etanol mellett. Lehet , hogy rossz lóra tettek?

Egy stanfordi tanulmány szerint az energianövényekből előállított elektromossággal hajtott járművek lényegesen tisztábbak, ráadásul sokkal messzebbre is jutnak, mint bioetanollal hajtott társaik. Legalábbis a számítások erre engednek következtetni.

Chris Field, a Stanford Egyetem biológia professzora nagy környezetbarát, így fejébe vette, hogy kiszámítja, vajon melyik hajtásé lehet a jövőben a vezető szerep. A Science magazinban közzétett publikálása meglepő eredményre hívja fel a figyelmet; számításai szerint ugyanis egységnyi energianövényből előállított elektromos árammal majdnem kétszerannyi kilométert lehet megtenni, mint hogyha bioüzemanyagot állítanánk elő belőle. Utóbbi ráadásul lényegesen költségesebb, bonyolultabb és még károsabb is a környezetre.

A professzor számításai szerint egy SUV, azaz inkább terepre használt személygépkocsi 22400 kilométernyi távolságot képes megtenni egyetlen holdnyi energianövény vagy erdő elégetésével, amíg egy ugyanezen mennyiségű növényből előállított bioetanollal a jármű mindösszesen csak 14400 kilométerre juthat el.

Field professzor számára tehát eléggé egyértelművé vált, hogy nem éri meg etanolt készíteni növényekből. Ez egy köznapi ember számára nem ennyire egyszerűen eldönthető kérdésként szerepel. Ugyanis egyelőre az etanollal egyetlen tankolással lényegesen messzebbre juthatunk, mint az elektromos hajtással. Természetesen ez csak az akkumulátorok tárolókapacitásán múlik, azonban nagy kapacitáshoz nagyobb befektetés is társul.

Jól láthatjuk, hogy nem lehet csak számítások alapján eldönteni ezt a kérdést, lényegesen több momentumot kell figyelembe venni. És hogyan állítjuk elő az elektromosságot? Égetéssel...